Record Details

The Blended Methodology of Learning Computer Networks: Cloud-based Approach

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/717458/
http://ceur-ws.org/Vol-2393/
 
Title The Blended Methodology of Learning Computer Networks: Cloud-based Approach
Змішана методологія навчання комп'ютерних мереж: хмарний підхід
 
Creator Lytvynova, S. H.
Spirin, Oleg
Oleksiuk, Vasyl
Sydorenko, Sergiy
Balyk, Nadiia
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
373 Kinds of school providing general education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description The article considers the use of blended learning as an effective methodology of encouraging students’ cooperation in the process of solving practical problems and as a means of developing their essential professional skills. The following pedagogical approaches and techniques of blended learn-ing are discussed: combination of face-to-face and distance learning, group members’ partnership, development of group work skills, heterogeneous group-ing, combined use of individual and peer assessment, teacher’s monitoring of the students’ work, task-oriented approach, chance for every member to be a leader, essential feedback. The authors suggest using private and public cloud technologies in an integrated academic cloud to support the implementation of group methodology in the teaching process. The analyzed academic cloud includes Apache CloudStack and EVE-NG Community platforms. This cloud en-vironment was deployed at Physics and Mathematics Department of Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University of Ternopil(Ukraine). The developed methodology is used in course "Computer Networks". It has been verified ex-perimentally by using appropriate statistical methods.
У статті розглядається використання змішаного навчання як ефективна методологія заохочення співпраці студентів у процесі вирішення практичних завдань та як засіб розвитку їх основних професійних навичок. Обговорюються наступні педагогічні підходи та методи змішаного навчання: поєднання навчання особистому та дистанційному, партнерство членів групи, розвиток навичок групової роботи, неоднорідне групове навчання, комбіноване використання індивідуального та одноліткового оцінювання, вчительське моніторинг роботи студентів, орієнтований на завдання підхід, шанс кожного члена бути лідером, необхідний зворотний зв'язок. Автори пропонують використовувати приватні та публічні хмарні технології в інтегрованій академічній хмарі для підтримки впровадження групової методології у навчальний процес. Проаналізована академічна хмара включає платформи Apache CloudStack та EVE-NG Community. Ця хмарна обстановка була розгорнута на фізико-математичному факультеті Національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка у Тернополі (Україна). Розроблена методика використовується в курсі "Комп'ютерні мережі". Це було підтверджено експериментально за допомогою відповідних статистичних методів.
 
Publisher CEUR Workshop Proceedings
 
Date 2019
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/717458/1/Lytvynova-Spirin-Olexuk-2019-ICTERI_231.pdf
- Lytvynova, S. H. (orcid.org/0000-0002-5450-6635 <http://orcid.org/0000-0002-5450-6635>), Spirin, Oleg (orcid.org/0000-0002-9594-6602 <http://orcid.org/0000-0002-9594-6602>), Oleksiuk, Vasyl (orcid.org/0000-0003-2206-8447 <http://orcid.org/0000-0003-2206-8447>), Sydorenko, Sergiy (orcid.org/0000-0001-7265-559X <http://orcid.org/0000-0001-7265-559X>) and Balyk, Nadiia (orcid.org/0000- 0002-3121-7005 <http://orcid.org/0000- 0002-3121-7005>) (2019) The Blended Methodology of Learning Computer Networks: Cloud-based Approach Proceedings of the 15th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer (Kherson, Ukraine, June 12-15, 2019) (2393). pp. 68-80. ISSN 1613-0073