Record Details

ФОРМУВАННЯ ГРАФІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ БАКАЛАВРІВ КОМП'ЮТЕРНИХ НАУК У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ПРОТОТИПУВАННЯ ПРОГРАМНИХ ІНТЕРФЕЙСІВ

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title ФОРМУВАННЯ ГРАФІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ БАКАЛАВРІВ КОМП'ЮТЕРНИХ НАУК У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ПРОТОТИПУВАННЯ ПРОГРАМНИХ ІНТЕРФЕЙСІВ
ФОРМИРОВАНИЕ ГРАФИЧЕСКОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ БАКАЛАВРА КОМПЬЮТЕРНЫХ НАУК В ПРОЦЕССЕ ИЗУЧЕНИЯ ПРОТОТИПИРОВАНИЯ ПРОГРАММНЫХ ИНТЕРФЕЙСОВ
FORMATION OF COMPUTER SCIENCE BACHELOR’S GRAPHIC COMPETENCY WHILE STUDYING THE PROTOTIFICATION OF SOFT INTERFACES
 
Creator Osadcha, Kateryna P.
Chemerys, Hanna Yu.
 
Subject prototyping
designing
wireframe
prototype
mockup
user interface
graphic competency
bachelors in computer sciences
прототипирование
проектирование
вайрфрейм
прототип
мокап
програмный интерфейс
графическая компетентность
бакалавры компьютерных наук
прототипування
проектування
вайрфрейм
прототип% мокап
програмний інтерфейс
графічна компетентність
бакалаври з комп’ютерних наук
 
Description Стаття присвячена окремим аспектам процесу формування графічної компетентності у майбутніх бакалаврів комп'ютерних наук під час етапу прототипування програмного інтерфейсу в процесі розробки програмного забезпечення. Розглянуто сучасний стан та обґрунтовано актуальність етапу прототипування програмного інтерфейсу як посередника у людино-машинній взаємодії під час процесу розробки програмного забезпечення. Досліджено понятійний апарат у сфері прототипування, а саме поняття wireframe, prototype та mockup. Розглядаються чинники успішності проектів, проблеми у взаємодії учасників проекту і методи їх подолання. Наводиться порівняння сутності й аналіз основних методів прототипування і співвідношення їх вартості під час розробки програмного забезпечення. Проведено порівняльний аналіз програмного забезпечення й онлайн-ресурсів для прототипування за ступенем деталізації й з урахуванням базових характеристик засобу, типів та стадій прототипування, портативність і використання засобу. Визначено необхідний обсяг знань, умінь та навичок, що формуються під час вивчення таких дисциплін, як «Комп’ютерна графіка» і «Основи комп’ютерного дизайну», що є базовими під час вивчення прототипування програмних інтерфейсів. Встановлено їх зв’язок з етапами проектування програмного забезпечення. Наголошено на необхідності не лише у засвоєнні студентом обсягу теоретичних знань, а й успішного застосування у практичній діяльності. Результати дослідження можуть слугувати підґрунтям для удосконалення змісту навчально-методичного комплексу з дисципліни «Проектування програмного забезпечення» для бакалаврів комп’ютерних наук шляхом впровадження навчання прототипування від низькоточної до високоточної деталізації. Визначено вплив прототипування програмного інтерфейсу на формування професійних якостей майбутнього бакалавра комп’ютерних наук.
Статья посвящена отдельным аспектам процесса формирования графической компетентности у будущих бакалавров компьютерных наук во время этапа прототипирования программного интерфейса в процессе разработки программного обеспечения. Рассмотрены современное состояние и обоснована актуальность этапа прототипирования программного интерфейса как посредника в человеко-машинной взаимодействия в процессе разработки программного обеспечения. Исследована понятийный аппарат в сфере прототипирования, а само понятие wireframe, prototype и mockup. Рассматриваются факторы успешности проектов, проблемы во взаимодействии участников проекта и методы их преодоления. Приводится сравнение сущности и анализ основных методов прототипирования и соотношение их стоимости при разработке программного обеспечения. Проведен сравнительный анализ программного обеспечения и онлайн - ресурсов для прототипирования по степени детализации и с учетом базовых характеристик средства, типов и стадий прототипирования, портативность и использования средства. Определен необходимый объем знаний, умений и навыков, которые формируются при изучении таких дисциплин, как "Компьютерная графика" и "Основы компьютерного дизайна", которые являются базовыми при изучении прототипирования программных интерфейсов. Установлено их связь с этапами проектирования программного обеспечения. Отмечена необходимость не только в усвоении студентом объема теоретических знаний, но и успешного применения в практической деятельности. Результаты исследования могут служить основой для совершенствования содержания учебно-методического комплекса по дисциплине "Проектирование программного обеспечения" для бакалавров компьютерных наук путем внедрения обучения прототипирования от низькоточних к высокоточной детализации. Определено влияние прототипирования программного интерфейса на формирование профессиональных качеств будущего бакалавра компьютерных наук.
The article deals with some aspects of the process of forming the future computer science bachelor's graphic competency at the stage of user's interface prototyping in the course of software development. The modern situation has been studied and the urgency of the stage of user's interface prototyping as a mediator in the man-machine coordination during the process of software development is proved. The Conceptual set in the sphere of prototyping is examined, namely — the concepts of wireframe, prototype and mockup. The factors of projects successfulness, the problems in the coordination of the project participants and the methods of their overcoming are being considered. The comparison of the essence and the analysis and the main methods of prototyping and correlating their value during the software development are given. The comparative analysis of the software and on-line resources for prototyping according to the detalization degree and taking into account the basic characteristics of a means, types and stages of prototyping, portability and using the means is carried out. The necessary base of knowledge, skills and knacks, forming during the study of such disciplines as “Computer Graphics” and “The Essential of Computer Design”, as well as essentials of composition, colour theory, ergonomics and typography is determined. The necessity of both the student's mastering an amount of theoretical knowledge and its successful using in his practical activity is stressed. The results of the research can be a substratum for improving the content of the educational and methodical complex in the discipline “Software Projecting” for computer science bachelors by means of introducing the teaching of prototyping from the low-fidelity to high fidelity detalization. The influence of user's interface prototyping on the formation of the future computer science bachelor's professional qualities is determined.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Date 2018-10-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article
рецензируемая статья
рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2275
10.33407/itlt.v67i5.2275
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 67 No 5 (2018); 104-120
Информационные технологии и средства обучения; Том 67 № 5 (2018); 104-120
Інформаційні технології і засоби навчання; Том 67 № 5 (2018); 104-120
Інформаційні технології і засоби навчання; ##issue.vol## 67 ##issue.no## 5 (2018); 104-120
2076-8184
10.33407/itlt.v67i5
 
Language ukr
 
Relation https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2275/1398