Особливості організації змішаного навчання майбутніх бакалаврів комп’ютерних наук у закладах вищої освіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/717131/
https://lib.iitta.gov.ua/715956/ |
|
Title |
Особливості організації змішаного навчання майбутніх бакалаврів комп’ютерних наук у закладах вищої освіти
Features of the organization of blended education of future bachelors of computer science in higher education institutions |
|
Creator |
Проскура, С.Л.
|
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Використання змішаного навчання суттєво впливає на якість навчання майбутніх бакалаврів комп'ютерних наук у закладах вищої освіти. Описані основні особливості організації змішаного навчання,які дають можливість реалізувати диференційний підхід, персоналізувати навчання, організувати самостійну та командну роботи студентів, створювати умови доступності до навчальних матеріалів, діагностувати якість знань за допомогою комп'ютерних технологій, використовувати WEB-орієнтовані , хмарні та інформаційно-комунікаційні технології. Але, як показала практика, використання цих технологій відбувається не у повному обсязі, частково. Тому виникає потреба у вдосконаленні організації змішаного навчання майбутніх бакалаврів комп’ютерних наук у закладах вищої освіти.
The use of blended learning has a significant impact on the quality of education of future bachelors of computer science in higher education. The main features of blended learning organization are described, which allow to implement a differential approach, personalize learning, organize students' independent and team work, create conditions for access to teaching materials, diagnose the quality of knowledge using computer technologies, use WEB-oriented, cloud and information- communication technologies. But, as practice has shown, the use of these technologies is not fully implemented, in part. Therefore, there is a need to improve the organization of blended education for future bachelors of computer science in higher education institutions. |
|
Publisher |
Інститут інформаційних технологій і засобів навчання
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/717131/1/Proskura%20S.new%20ZvitnaConferens.pdf
- Проскура, С.Л. (orcid.org/0000-0002-9536-176X <http://orcid.org/0000-0002-9536-176X>) (2019) Features of the organization of blended education of future bachelors of computer science in higher education institutions Звітна наукова конференція Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України. |
|