Record Details

Теоретико-методичні засади підготовки старшокласників до професійної діяльності в умовах профільного навчання»

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/717244/
 
Title Теоретико-методичні засади підготовки старшокласників до професійної діяльності в умовах профільного навчання»
Teoretiko-metodichni is principles of preparation of senior pupils to professional activity in the conditions of type studies
 
Creator Піддячий, Микола Іванович
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
 
Description Піддячий М. І. Теоретико-методичні засади підготовки старшокласників до професійної діяльності в умовах профільного навчання. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.02 – Теорія та методика трудового навчання. - Інститут педагогіки НАПН України, Київ, 2010. Дисертацію присвячено теоретико-методологічному обґрунтуванню та експериментальній перевірці підготовки старшокласників до професійної діяльності в умовах профільного навчання за технологічним напрямом у взаємодії навчальних закладів системи загальної середньої освіти. Здійснено науково-системний аналіз накопиченого досвіду і сучасного стану профільного навчання у старшій школі, систематизовано способи його диференціації. Обґрунтовано наукові положення про організацію діяльності системи загальної середньої освіти у підготовці старшокласників до професійної діяльності в умовах профільного навчання за технологічним напрямом; теоретико-методичні засади модернізації змісту профільного навчання старшокласників; структуру профільної діяльності старшокласників із врахуванням напряму майбутньої професійної діяльності. Розроблено управлінсько-організаційні умови впровадження удосконаленої моделі профільного навчання старшокласників і системи заходів з підвищення ефективності профільного навчання за технологічним напрямом; методику профорієнтаційної роботи; систему підготовки старшокласників до професійної діяльності в умовах профільного навчання. Запропоновано методику та навчально-методичні матеріали підготовки старшокласників до професійної діяльності в умовах профільного навчання. Теоретичні розробки підтверджені педагогічним експериментом.
Piddyachyy M. I. Teoretiko-metodichni is principles of preparation of senior pupils to professional activity in the conditions of type studies. - Manuscript. Dissertation on the receipt of scientific degree of doctor of pedagogical sciences after specialist 13.00.02 – Theory and method of the labor teaching. - Institute of pedagogic of NAPN of Ukraine, Kiev, 2010. Dissertation is devoted a teoretiko-metodologichnomu ground and experimental verification of preparation of senior pupils to professional activity in the conditions of type studies in co-operation of educational establishments of the system of universal middle education. The analysis of the scientifically systems of the accumulated experience and modern state of type studies is carried out at senior school, the methods of his differentiation are systematized. Grounded scientific positions about organization of activity of the system of universal middle education in preparation of senior pupils to professional activity in the conditions of type studies; teoretiko-metodichni principles of modernization of maintenance of type studies of senior pupils; structure of type activity of senior pupils recognition direction of future professional activity. The administrative-organizational terms of introduction of the improved functional model of type studies of senior pupils and system of measures are developed on the increase of efficiency of type studies of senior pupils; method of proforientaciynoy work; the system of preparation of senior pupils is to professional activity in the conditions of type studies. A method and navchalno-metodichni materials of preparation of senior pupils is offered to professional activity in the conditions of type studies. Theoretical developments are confirmed a pedagogical experiment.
 
Date 2010
 
Type Thesis
NonPeerReviewed
 
Format text
text
text
text
 
Language uk
uk
uk
uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/717244/1/%D0%9F%D1%96%D0%B4%D0%B4%D1%8F%D1%87%D0%B8%D0%B9%20%D0%9C.%D0%86._%D0%94%D0%B8%D1%81%D0%94%D0%BE%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80_%D0%94%D0%BE%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%BA%D0%B8_%D0%92%D1%96%D0%B4%D0%B7%D0%B8%D0%B2%D0%B8_2010.pdf
http://lib.iitta.gov.ua/717244/2/%D0%92%D1%96%D0%B4%D0%B7%D0%B8%D0%B2%D0%B8_1-%D0%92%D0%B8%D1%85%D1%80%D1%83%D1%89.pdf
http://lib.iitta.gov.ua/717244/3/%D0%92%D1%96%D0%B4%D0%B7%D0%B8%D0%B2%D0%B8_2-%D0%9F%D0%BE%D0%B1%D1%96%D1%80%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE.pdf
http://lib.iitta.gov.ua/717244/4/%D0%92%D1%96%D0%B4%D0%B7%D0%B8%D0%B2%D0%B8_3-%D0%A8%D0%BF%D0%B0%D0%BA%D0%9E%D0%A2.pdf
- Піддячий, Микола Іванович (orcid.org/0000-0001-6571-1450 <http://orcid.org/0000-0001-6571-1450>) (2010) Teoretiko-metodichni is principles of preparation of senior pupils to professional activity in the conditions of type studies Masters thesis, Інститут педагогіки.