Record Details

Практична філософія і Нова українська школа: збірник матеріалів доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції, 16 травня 2019 р.

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/717241/
 
Title Практична філософія і Нова українська школа: збірник матеріалів доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції, 16 травня 2019 р.
Practical Philosophy and the New Ukrainian School: a collection of materials of reports of the All-Ukrainian Scientific and Practical Conference, May 16, 2019
 
Creator Інститут педагогіки, НАПН України
Харківський національний педагогічний університет, імені Г.С. Сковороди
Луганський національний педагогічний університет, імені Т.Г. Шевченка
Відділення загальної педагогіки та філософії освіти, НАПН України
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
 
Description Збірник містить матеріали доповідей учасників Всеукраїнської науково-практичної конференції «Практична філософія і Нова українська школа», що відбулася в НАПН України 16 травня 2019 р.
Матеріали присвячено таким питанням філософії сучасної освіти, як обгрунтування нових цінностей освітньої діяльності й підготовки вчителя, світоглядний потенціал шкільних предметів, виклики освіти дітей Z-покоління, культурна компетентність, критерії якості та результати шкільної освіти у світлі філософських рефлексій.
The collection contains materials from reports of participants of the All-Ukrainian scientific-practical conference "Practical Philosophy and the New Ukrainian School" held at the Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine on May 16, 2019.
The materials are devoted to such issues of the philosophy of modern education as the substantiation of new values of educational activity and teacher training, the worldview potential of school subjects, the challenges of the education of Z-generation children, cultural competence, quality criteria and school results in the light of philosophical reflections.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2019
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/717241/1/%D0%9C%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80%D1%96%D0%B0%D0%BB%D0%B8_%D0%B4%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%B5%D0%B9%20%D0%B2%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80.%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA.16%20%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D1%8F%202019%D1%80..pdf
Інститут педагогіки, НАПН України, Харківський національний педагогічний університет, імені Г.С. Сковороди, Луганський національний педагогічний університет, імені Т.Г. Шевченка and Відділення загальної педагогіки та філософії освіти, НАПН України (2019) Practical Philosophy and the New Ukrainian School: a collection of materials of reports of the All-Ukrainian Scientific and Practical Conference, May 16, 2019 Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 1-132. ISBN 978-966-644-507-3