Практична філософія і Нова українська школа: збірник матеріалів доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції, 16 травня 2019 р.
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/717241/
|
|
Title |
Практична філософія і Нова українська школа: збірник матеріалів доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції, 16 травня 2019 р.
Practical Philosophy and the New Ukrainian School: a collection of materials of reports of the All-Ukrainian Scientific and Practical Conference, May 16, 2019 |
|
Creator |
Інститут педагогіки, НАПН України
Харківський національний педагогічний університет, імені Г.С. Сковороди Луганський національний педагогічний університет, імені Т.Г. Шевченка Відділення загальної педагогіки та філософії освіти, НАПН України |
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 373 Kinds of school providing general education 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools |
|
Description |
Збірник містить матеріали доповідей учасників Всеукраїнської науково-практичної конференції «Практична філософія і Нова українська школа», що відбулася в НАПН України 16 травня 2019 р. Матеріали присвячено таким питанням філософії сучасної освіти, як обгрунтування нових цінностей освітньої діяльності й підготовки вчителя, світоглядний потенціал шкільних предметів, виклики освіти дітей Z-покоління, культурна компетентність, критерії якості та результати шкільної освіти у світлі філософських рефлексій. The collection contains materials from reports of participants of the All-Ukrainian scientific-practical conference "Practical Philosophy and the New Ukrainian School" held at the Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine on May 16, 2019. The materials are devoted to such issues of the philosophy of modern education as the substantiation of new values of educational activity and teacher training, the worldview potential of school subjects, the challenges of the education of Z-generation children, cultural competence, quality criteria and school results in the light of philosophical reflections. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Book
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/717241/1/%D0%9C%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80%D1%96%D0%B0%D0%BB%D0%B8_%D0%B4%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%B5%D0%B9%20%D0%B2%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80.%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA.16%20%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D1%8F%202019%D1%80..pdf
Інститут педагогіки, НАПН України, Харківський національний педагогічний університет, імені Г.С. Сковороди, Луганський національний педагогічний університет, імені Т.Г. Шевченка and Відділення загальної педагогіки та філософії освіти, НАПН України (2019) Practical Philosophy and the New Ukrainian School: a collection of materials of reports of the All-Ukrainian Scientific and Practical Conference, May 16, 2019 Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 1-132. ISBN 978-966-644-507-3 |
|