Record Details

Theoretical and methodical aspects of the organization of students’ independent study activities together with the use of ICT and tools

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/717186/
http://ceur-ws.org/Vol-2433/
 
Title Theoretical and methodical aspects of the organization of students’ independent study activities together with the use of ICT and tools
Теоретичні та методичні аспекти організації самостійної навчальної діяльності студентів із використанням інформаційно-комунікаційних технологій та засобів
 
Creator Lavrentieva, Olena O.
Rybalko, Lina M.
Tsys, Oleh O.
Uchitel, A.D.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description In the article the possibilities and classification of ICTs and tools that can be used in organizing students’ independent study activities of higher education institutions has been explored.
It is determined the students’ independent study activities is individual, group, collective activity and is implemented within the process of education under the condition of no pedagogy’s direct involvement. It complies with the requirements of the curriculum and syllabus and is aimed at students’ acquisition of some social experiences in line with the learning objectives of vocational training.
The analysis of the latest information and technological approaches to the organization of students’ independent study activities made it possible to determine the means of realization of the leading forms of organization for this activity (independent and research work, lectures, consultations and non-formal education), to characterize and classify the ICTs and tools that support presentation of teaching materials, electronic communication, mastering of learning material, monitoring of students’ learning and cognitive activity, such as ones that serve for the sake of development and support of automated training courses, systems of remote virtual education with elements of artificial intelligence, which implement the principle of adaptive management of learning and the organization of students’ independent study activities.
The paper provides the insight into the essence of the conducted investigation on the assesses of the effectiveness of ICTs and tools in the process of organizing students’ independent study activities.
У статті досліджено можливості і класифікація ІКТ та інструментів, які можуть бути використані при організації самостійної навчальної діяльності студентів вищих навчальних закладів.
Визначено, що самостійна навчальна діяльність студентів є індивідуальною, груповий, колективної діяльністю і здійснюється в процесі навчання за умови відсутності безпосереднього участі педагога. Він відповідає вимогам навчальної програми та навчальної програми і спрямований на набуття студентами певного соціального досвіду відповідно до цілей професійної підготовки.
Аналіз новітніх інформаційних і технологічних підходів до організації самостійної навчальної діяльності студентів дозволив визначити засоби реалізації провідних форм організації цієї діяльності (самостійна і дослідницька робота, лекції, консультації та неформальна освіта). ), Щоб охарактеризувати та класифікувати ІКТ та інструменти, які підтримують подання навчальних матеріалів, електронну комунікацію, засвоєння навчальних матеріалів, моніторинг навчальної та пізнавальної діяльності студентів, наприклад ті, які служать розвитку і підтримки автоматичних навчальних курсів системи дистанційного віртуального навчання з елементами штучного інтелекту, в яких реалізований принцип адаптивного управління навчанням і організації самостійної навчальної діяльності студентів.
У документі дається уявлення про сутність проведеного дослідження з оцінки ефективності ІКТ та інструментів в процесі організації самостійної навчальної діяльності студентів.
 
Publisher CEUR Workshop Proceedings
 
Date 2019
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Rights cc_by_4
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/717186/1/paper06.pdf
- Lavrentieva, Olena O. (orcid.org/0000-0002-0609-5894 <http://orcid.org/0000-0002-0609-5894>), Rybalko, Lina M. (orcid.org/0000-0001-6092-9442 <http://orcid.org/0000-0001-6092-9442>), Tsys, Oleh O. (orcid.org/0000-0003-1496-1331 <http://orcid.org/0000-0003-1496-1331>) and Uchitel, A.D. (orcid.org/0000-0002-9969-0149 <http://orcid.org/0000-0002-9969-0149>) (2019) Theoretical and methodical aspects of the organization of students’ independent study activities together with the use of ICT and tools Proceedings of the 6th Workshop on Cloud Technologies in Education (CTE 2018), Kryvyi Rih, Ukraine, December 21, 2018 (2433). pp. 102-125. ISSN 1613-0073