Record Details

Дидактична характеристика технології формування системи знань у старшокласників

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/717152/
 
Title Дидактична характеристика технології формування системи знань у старшокласників
Didactic characteristics of the technology of forming the system of knowledge in upper secondary school pupils
 
Creator Васьківська, Галина Олексіївна
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description Автор говорить про вміння старшокласників реалізувати засвоєні знання на практиці. Ефективність використання знань залежить від глибини, повноти, систематичності та системності роботи зі змістом шкільних предметів. З іншого боку, знання актуалізуються різними життєвими ситуаціями, а це потребує оперативності у процесі використання знань.
The author speaks about the ability of high school students to put their knowledge into practice. Knowledge efficiency depends on the depth, completeness, systematic and systematic nature of the content of the school subjects. On the other hand, knowledge is actualized by different situations in life, which requires promptness in the process of using knowledge.
 
Publisher ВПЦ «Візаві»
 
Date 2019
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/717152/1/VHO_2019-05%28Uman%29.pdf
- Васьківська, Галина Олексіївна (orcid.org/0000-0002-8714-8512 <http://orcid.org/0000-0002-8714-8512>) (2019) Didactic characteristics of the technology of forming the system of knowledge in upper secondary school pupils In: Актуальні проблеми сучасної психодидактики: філософські, психологічні та педагогічні аспекти : матер. Третьої Міжнар. наук.-практ. конфер., м. Умань, 16-17 трав. 2019 р. Folia Comeniana: Вісник Польсько-української науково-дослідницької лабораторії психодидактики імені Я. А. Коменського . ВПЦ «Візаві», м. Умань, Україна, pp. 32-36.