Впровадження компетентнісного підходу під час вивчення природничо-математичних дисциплін в старшій школі
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/717139/
http://mmk.at.ua/_ld/26/2612___2019.pdf |
|
Title |
Впровадження компетентнісного підходу під час вивчення природничо-математичних дисциплін в старшій школі
Implementation of a competency approach in the study of natural and mathematical subjects in high school |
|
Creator |
Ільченко, Віра Романівна
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У тезах проаналізовано поняття компетентності та предметної компетентності в аспекті ролі закономірностей у цих поняттях. Він розкриває зміст предметних компетентностей, який полягає в здатності учнів керувати основними закономірностями природи та екології.
The paper analyses the concepts of competence and subject competence in the aspect of role of regularities in these concepts. It reveals the content of subject competences which lies in pupils’ ability to operate the basic regularities of nature and ecology. |
|
Publisher |
ПП Щербатих О.В.
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Book Section
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/717139/1/%D0%86%D0%BB%D1%8C%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%92.%D0%A0._%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8_%D0%9A%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%87%D1%83%D0%BA%2C2019_%D1%81.118.pdf
- Ільченко, Віра Романівна (orcid.org/0000-0003-2721-3877 <http://orcid.org/0000-0003-2721-3877>) (2019) Implementation of a competency approach in the study of natural and mathematical subjects in high school In: IІ International scientific-practical conference «Modernization of the content of education in the context of the multicultural environment and the implementation of the ideas of the new ukrainian school» ПП Щербатих О.В., м. Кременчук, Україна, p. 118. ISBN 978-617-639-211-8 |
|