Record Details

Профільна школа 90-тих рр. як результат реформування шкільної освіти в Україні у добу незалежності

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/717099/
https://ojs.ukrlogos.in.ua/files/journals/4/issues/18/public/18-39-PB.pdf#page=18
 
Title Профільна школа 90-тих рр. як результат реформування шкільної освіти в Україні у добу незалежності
The profile school of the 1990s as a result of reforming school education in Ukraine in the Independence Day
 
Creator Загородня, Алла Анатоліївна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
93/94 History
 
Description У статті показано, що з 1991 року для розвитку здібностей, талантів дітей створювалися профільні класи, спеціалізовані школи, гімназії, ліцеї, приватні, кооперативні школи, а також різні типи навчально-виховних комплексів, об’єднань із поглибленим вивченням окремих предметів.
The article shows that since 1991 specialized classes, specialized schools, gymnasiums, lyceums, private cooperative schools, as well as different types of educational complexes, associations with in-depth study of individual subjects have been created for the development of students.
 
Publisher Plateforme scientifique européenne
 
Date 2019
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/717099/1/%D0%97%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D1%8F%20%D0%90.%D0%90._%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8_2019.pdf
- Загородня, Алла Анатоліївна (orcid.org/0000-0003-2418-1670 <http://orcid.org/0000-0003-2418-1670>) (2019) The profile school of the 1990s as a result of reforming school education in Ukraine in the Independence Day In: Perspectives et mise en oeuvre de l'innovation dans le domaine scientifique: collection de papiers scientifiques «ΛΌГOΣ» avec des matériaux de la conférence scientifique et pratique internationale Plateforme scientifique européenne, l. Genève, Suisse, pp. 17-18. ISBN 978-617-7171-82-8