Record Details

Ігрова діяльність як засіб реалізації наскрізних змістових ліній на уроках іноземної мови в початковій школі в контексті ідей Нової української школи

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/717055/
https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/conferences/issue/view/10
 
Title Ігрова діяльність як засіб реалізації наскрізних змістових ліній на уроках іноземної мови в початковій школі в контексті ідей Нової української школи
Game activity as a way of implementing cross-cutting content lines in foreign language lessons in elementary school in the context of the ideas of the New Ukrainian School
 
Creator Полонська, Тамара Костянтинівна
 
Subject 37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
 
Description Формування предметних і ключових компетентностей учнів молодшого шкільного віку на уроках іноземної мови передбачає застосування нових педагогічних технологій, у тому числі й ігрових, що сприятиме підвищенню мотивації навчання, кращому усвідомленню та засвоєнню ними навчального матеріалу, всебічному розвиткові дитини як творчої особистості. У початковій школі гра поступається перед навчальною діяльністю, котра істотно змінює мотиви поведінки учнів, відкриває нові джерела розвитку їхніх пізнавальних і моральних сил. Утім, ігрова діяльність не лише не втрачає свого психологічного значення, але й продовжує розвивати психічні функції дитини, насамперед уяву, пам’ять, мислення, увагу, навички спілкування в іграх із правилами тощо. Крім того, гра мотивує учнів до спілкування іноземною мовою і дозволяє, практикуючи елементарне іншомовне спілкування, здобувати більше впевненості в своїх силах і вмінні взаємодіяти за допомогою іноземної мови.
Formation of subject and key competences of young students at foreign language lessons involves the use of new pedagogical technologies, including game technologies, which will help to increase the motivation of learning, better awareness and assimilation of educational material, comprehensive developmental personality of the child. In elementary school play is inferior to learning activities, which significantly changes the behavior of students, opens new sources of development of their cognitive and moral forces. However, not only does the play activity lose its psychological significance, but it also continues to develop the child's mental functions, above all, the imagination, memory, thinking, attention, communication skills in games with the rules and so on. In addition, the game motivates students to communicate in a foreign language and allows, by practicing elementary foreign language communication, to gain more confidence in their abilities and ability to interact through a foreign language.
 
Publisher
NGO «Europäische Wissenschaftsplattform»
 
Date 2019
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/717055/1/Austria_Polonska_p054-057.pdf
- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041 <http://orcid.org/0000-0002-5717-1041>) (2019) Game activity as a way of implementing cross-cutting content lines in foreign language lessons in elementary school in the context of the ideas of the New Ukrainian School In: Die Relevanz und die Neuheit der modernen wissenschaftlichen Studien: der Sammlung wissenschaftlicher Arbeiten «ΛΌГOΣ»zu den Materialien der internationalen wissenschaftlich-praktischen Konferenz, Wien, 23 August, 2019 NGO «Europäische Wissenschaftsplattform», d. Wien, Republik Österreich, pp. 53-56. ISBN 978-617-7171-80-4