Record Details

Прояви регулятивної дії цінностей у діяльності старших дошкільників

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/717047/
http://www.appsychology.org.ua/index.php/ua/arkhiv-vydannia/tom-4/vipusk-15-2019
 
Title Прояви регулятивної дії цінностей у діяльності старших дошкільників
Проявления регулятивного действия ценностей в деятельности старших дошкольников
Manifestations of the regulatory effect of values in the activities of senior preschool children
 
Creator Соловйова, Людмила Іванівна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
 
Description У статті представлено результати експериментального вивчення функціонування термінальних та інструментальних цінностей як регуляторів діяльності дітей старшого дошкільного віку у закладах дошкільної освіти. Досліджено прояви ціннісної регуляції в діяльності дошкільників, організованій за власною ініціативою дітей, зокрема у сюжетно-рольовій грі та іншій самостійній творчій діяльності. Визначено рейтинг цінностей у вільній діяльності старших дошкільників. Встановлено, що найбільш дієвими для 6-7-річних дітей були такі цінності-цілі: «щастя», «сім’я», та такі цінності-засоби: «цілеспрямованість», «творчість», «впевненість», «самостійність». Охарактеризовано прояви регулятивної дії рейтингових цінностей.
В статье представлены результаты экспериментального изучения функционирования терминальных и инструментальных ценностей как регуляторов деятельности детей старшего дошкольного возраста в учреждениях дошкольного образования. Исследовано проявления ценностной регуляции в деятельности дошкольников, организованной по собственной инициативе детей, в частности в сюжетно-ролевой игре и другой самостоятельной творческой деятельности. Определен рейтинг ценностей в свободной деятельности старших дошкольников. Установлено, что наиболее действенными для 6-7-летних детей были такие ценности-цели: «счастье», «семья», и такие ценности-средства: «целеустремленность», «творчество», «уверенность», «самостоятельность». Охарактеризовано проявления регулятивного действия рейтингових ценностей.
The article presents the results of experimental study of the functioning of terminal and instrumental values as regulators of activity of children of the senior preschool age in preschool establishments. The manifestations of value regulation in the activity of preschool children, organized on the basis of the initiative of children, in particular in a plot role-playing game and other independent creative activity were explored. The rating of values in the free activity of senior preschool children is determined. It has been established that for children aged 6-7 the most effective were the following values: "happiness", "family", and such values-means as:"purposefulness","creativity","confidence", "independence". The manifestations of the regulatory action of rating values are described in the article.
 
Publisher КЦ ФОП Іванової М.А.
 
Date 2019
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/717047/1/%D0%A1%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B9%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D1%81%D1%82.%20%D1%83%20%D0%B7%D0%B1.%202019.pdf
- Соловйова, Людмила Іванівна (orcid.org/0000-0003-3584-9779 <http://orcid.org/0000-0003-3584-9779>) (2019) Manifestations of the regulatory effect of values in the activities of senior preschool children Актуальні проблеми психології: збірник наукових праць інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України. Том 4. Психологія розвитку дошкільника, 15. pp. 136-149. ISSN 2072-4772