Modern techniques of organizing computer support for future teachers’ independent work in German language
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/717017/
http://ceur-ws.org/Vol-2433/ |
|
Title |
Modern techniques of organizing computer support for future teachers’ independent work in German language
Сучасні методики організації комп'ютерної підтримки самостійної роботи майбутніх учителів з німецької мови |
|
Creator |
Ustinova, Viktoriia O.
Shokaliuk, S.V. Mintii, I.S. Pikilnyak, A.V. |
|
Subject |
004.77 General networking applications and services
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques ) 378 Higher education. Universities. Academic study 81 Linguistics and languages |
|
Description |
The purpose of the study is to elucidate the theoretical and methodological aspects of computer support organization for independent work in a foreign (German) language for future teachers of different subjects. The subject of the study is a methodological technique of organizing effective computer support for future teachers to work independently in a foreign (German) language. Objectives of the study: to state the goals of studying foreign languages in its broad and narrow sense, the requirements for the results of future teachers’ training in different subjects; to explore ways of organizing computer support for future teachers’ independent work; to determine the list and purpose of the basic and auxiliary structural elements of a typical e-learning Moodle course in a foreign language; to provide methodological recommendations for the organization of future teachers’ independent work in the content of a separate training module of the Moodle course “Foreign (German) Language”. The article summarizes the experience of organizing computer support for future teachers’ independent work and the substantive and methodological features of its implementation into the process of experimental introduction of the Moodle course “Foreign (German) Language” into the educational process carried out on the basis of Kryvyi Rih State Pedagogical University. Мета дослідження - з'ясувати теоретико-методологічні аспекти організації комп'ютерної підтримки самостійної роботи іноземною (німецькою) мовою для майбутніх викладачів різних предметів. Предметом дослідження є методичний прийом організації ефективної комп’ютерної підтримки майбутніх учителів для самостійної роботи іноземною (німецькою) мовою. Цілі дослідження: викласти цілі вивчення іноземних мов у його широкому та вузькому розумінні, вимоги до результатів підготовки майбутніх учителів з різних предметів; вивчити способи організації комп’ютерної підтримки самостійної роботи майбутніх вчителів; визначити перелік та призначення основних та допоміжних структурних елементів типового курсу Moodle для електронного навчання іноземною мовою; надати методичні рекомендації щодо організації самостійної роботи майбутніх учителів за змістом окремого навчального модуля курсу Moodle «Іноземна (німецька) мова». У статті узагальнено досвід організації комп’ютерної підтримки самостійної роботи майбутніх вчителів та змістові та методичні особливості її впровадження у процес експериментального впровадження курсу Moodle «Іноземна (німецька) мова» у навчальний процес, що здійснюється на базі Криворізького державного педагогічного університету. |
|
Publisher |
CEUR Workshop Proceedings
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/717017/1/paper20.pdf
- Ustinova, Viktoriia O. (orcid.org/0000-0001-7079-2574 <http://orcid.org/0000-0001-7079-2574>), Shokaliuk, S.V. (orcid.org/0000-0003-3774-1729 <http://orcid.org/0000-0003-3774-1729>), Mintii, I.S. (orcid.org/0000-0003-3586-4311 <http://orcid.org/0000-0003-3586-4311>) and Pikilnyak, A.V. (orcid.org/0000-0003-0898-4756 <http://orcid.org/0000-0003-0898-4756>) (2019) Modern techniques of organizing computer support for future teachers’ independent work in German language Proceedings of the 6th Workshop on Cloud Technologies in Education (CTE 2018), Kryvyi Rih, Ukraine, December 21, 2018 (2433). pp. 308-321. ISSN 1613-0073 |
|