Record Details

Пояснювальні принципи як методолопчний орієнтир спеціальної психології

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/716885/
 
Title Пояснювальні принципи як методолопчний орієнтир спеціальної психології
Explanatory principles as the methodological orientor of special psychology
Объяснительные принципы как методологические ориентиры специальной психологии
 
Creator Кобильченко, В.В.
 
Subject 37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Доведено, що принципи є ядром наукового методу. Ще одна важлива функція принципів евристична, вони регулюючи науково-дослідну діяльність, спрямовують науковий пошук. Встановлено, що сьогодні у психології поряд із загальним тлумаченням широко використовується термін «пояснювальні принципи психології». Принципи пояснення - це визначальні положення, застосування яких дає змогу змістовно описувати якості й характеристики предмета дослідження, будувати на цій основі емпіричне дослідження для отримання фактичного матеріалу, його узагальнення та інтерпретації. Визначено 10 пояснювальних принципів, які певним чином взаємообумовлені й взаємозалежні. З'ясовано, що несприятливі чинники та особливості самі по собі не завжди є фатальними для розвитку особистості навіть в умовах тривалої депривації базових потреб. В остаточному підсумку, багато чого визначається сполученням різноманітних суб'єктивних характеристик особистості, які опосередковують їхній вплив.
It is proved that the principles are the core of the scientific method. Another important function of the principles - heuristic, they regulate research activities, direct scientific search. It is established, that today in psychology, besides the general interpretation, the term «explanatory principles of psychology» is widely used. Principles of explanation - these are defining provisions, the application of which allows content to describe the quality and characteristics of the subject of the study, build on this basis an empirical study to obtain the actual material, its generalization and interpretation. 10 explanatory principles are defined, which in a certain way are interdependent and interdependent. It has been found that adverse factors and characteristics in themselves are not always fatal for the development of personality, even in the conditions of long deprivation of basic needs. Ultimately, much is determined by the combination of various subjective characteristics of the individual that mediate their influence.
Доказано, что принципы являются ядром научного метода. Еще одна важная функция принципов - эвристическая, они, регулируя научно-исследовательскую деятельность, направляют научный поиск. Установлено, что сегодня в психологии наряду с общим толкованием широко используется термин «объяснительные принципы психологии». Принципы объяснения – это определяющие положение, применение которых позволяет содержательно описывать качества и характеристики предмета исследования, строить на этой основе эмпирическое исследование для получения фактического материала, его Обобщения и интерпретации. Определены 10 объяснительных принципов, которые определенным образом взаимообусловлены и взаимосвязаны. Установлено, что неблагоприятные факторы и особенности сами по себе не всегда являются фатальными для развития личности даже в условиях длительной депривации базовых потребностей. В конечном итоге, многое определяется сочетанием различных субъективных характеристик личности, которые опосредствуют их влияние.
 
Publisher Педагогічна преса
 
Date 2019
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/716885/1/%D0%9A%D0%92%D0%92%202%2C%202019.pdf
- Кобильченко, В.В. (orcid.org/0000-0002-7717-5090 <http://orcid.org/0000-0002-7717-5090>) (2019) Explanatory principles as the methodological orientor of special psychology Особлива дитина: навчання і виховання, 2 (90). pp. 33-47. ISSN 2312-2781