Record Details

Концептуальні засади психологічної допомоги молодшим школярам із порушеннями зору та їх найближчому соціальному оточенню

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/716884/
 
Title Концептуальні засади психологічної допомоги молодшим школярам із порушеннями зору та їх найближчому соціальному оточенню
Conceptual bases of psychological help to young schoolchildren with violations and their nearest social environment
Концептуальные основы психологической помощи младшим школьникам с нарушениями зрения и их ближайшему социальному окружению
 
Creator Кобильченко, В.В.
 
Subject 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Доведено, що слабка функціональна готовність чи неготовність до школи, відсутність навчальної мотивації призводять у кінцевому результаті до того, що школа стає для дітей з порушеннями зору постійним джерелом стресу. Визначено, що психологічна допомога - це система заходів, спрямованих на пом'якшення дії подій, пережитих як «труднощі життя», а також вирішення особистісних та інших проблем людини або цілих груп (зокрема, родини) засобами практичної психології. Встановлено, що надання психологічної допомоги в психологічній парадигмі потребує переходу від класифікації, заснованій на феномені хвороби (медична парадигма), до власне психологічної класифікації людських проблем. З'ясовано, що зміст психологічної допомоги полягає в забезпеченні емоційної, значеннєвої й екзистенціальної підтримки людині або співтовариству в складних ситуаціях, що виникають у ході особистісного й соціального буття.
It is proved that weak functional readiness or unavailability for school, lack of educational motivation leads in the end result to the fact that the school becomes a constant source of stress for children with visual impairments. It is determined that psychological assistance is a system of activities aimed at mitigating the events experienced as "difficulties of life", as well as solving the personal and other problems of a person or entire groups (in particular, the family) by means of practical psychology. It is established that the provision of psychological assistance in the psychological paradigm requires a transition from a classification based on the phenomenon of disease (medical paradigm) to the actual psychological classification of human problems, it was found that the content of psychological assistance is to provide emotional, semantic and existential support to a person or community in difficult situations that arise in the course of personal and social life.
Доказано, что слабая функциональная готовность или неготовность к школе, отсутствие учебной мотивации приводят в конечном результате к тому, что школа становится для детей с нарушениями зрения постоянным источником стресса. Определено, что психологическая помощь - это система мероприятий, направленных на смягчение действия событий, пережитых как «трудности жизни», а также решение личностных и других проблем человека или целых групп (в частности, семьи) средствами практической психологии. Установлено, что предоставление психологической помощи в психологической парадигме требует перехода от классификации, основанной на феномене болезни (медицинская парадигма), к собственно психологической классификации человеческих проблем. Выяснено, что содержание психологической помощи заключается в обеспечении эмоциональной, смысловой и экзистенциальной поддержки человеку или сообществу в сложных ситуациях, которые возникают в ходе личностного и социального бытия.
 
Publisher Педагогічна преса
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/716884/1/%D0%9A%D0%92%D0%92%204%2C%202018.pdf
- Кобильченко, В.В. (orcid.org/0000-0002-7717-5090 <http://orcid.org/0000-0002-7717-5090>) (2018) Conceptual bases of psychological help to young schoolchildren with violations and their nearest social environment Особлива дитина: навчання і виховання, 4 (88). pp. 7-14. ISSN 2312-2781