Інформатика : Нові навчальні програми для 10–11 класів закладів загальної середньої освіти (рівень стандарту, профільний рівень); Методичні коментарі провідних науковців Інституту педагогіки НАПН України
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/715544/
http://undip.org.ua/upload/iblock/3cc/programma-informatyka.pdf |
|
Title |
Інформатика : Нові навчальні програми для 10–11 класів закладів загальної середньої освіти (рівень стандарту, профільний рівень); Методичні коментарі провідних науковців Інституту педагогіки НАПН України
Informatics: New curricula for 10-11 grades of institutions of general secondary education (standard level, profile level); Methodical comments from leading scientists of the Institute of Pedagogy of the National Academy of Sciences of Ukraine |
|
Creator |
Топузов, Олег Михайлович
Лапінський, В.В. Засєкіна, Тетяна Миколаївна |
|
Subject |
004.5 Human-computer interaction. Man-machine interface. User interface. User environment
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques ) 37.02 General questions of didactics and method 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Публікація містить вказівки до розроблення навчального плану на рівні закладу освіти. Вказано, що слід ураховувати те, що: • профіль навчання може передбачати вивчення профільних предметів з різних освітніх галузей; • кількість годин для вивчення профільного предмета складається з кількості годин, відведених навчальним планом закладу освіти на вивчення відповідних базових предметів, і кількості годин, передбачених на профільні предмети; • у разі наявності залишку навчальних годин, передбачених на вивчення профільних предметів, заклад освіти може використовувати їх для збільшення кількості годин на вивчення базових предметів, для вивчення спеціальних і факультативних курсів. The publication contains guidelines for the development of a curriculum at the level of the educational institution. It is indicated that one should take into account that: • A teaching profile may involve studying profile subjects from various educational fields; • the number of hours for studying the profile subject consists of the number of hours allocated to the curriculum of the educational institution to study the relevant basic subjects, and the number of hours provided for profile subjects; • In the case of the availability of the remainder of the training hours provided for the study of specialized subjects, the educational institution may use them to increase the number of hours for studying basic subjects, for studying special and optional courses. |
|
Publisher |
УОВЦ «Оріон»
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Teaching Resource
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/715544/1/programma-informatyka.pdf
- Топузов, Олег Михайлович, Лапінський, В.В. (orcid.org/0000-0002-2832-4774 <http://orcid.org/0000-0002-2832-4774>) and Засєкіна, Тетяна Миколаївна (orcid.org/0000-0001-9362-5840 <http://orcid.org/0000-0001-9362-5840>) (2018) Informatics: New curricula for 10-11 grades of institutions of general secondary education (standard level, profile level); Methodical comments from leading scientists of the Institute of Pedagogy of the National Academy of Sciences of Ukraine [Teaching Resource] |
|