Педагогічне тестування як засіб вимірювання навчальних досягнень учнів
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/714387/
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/8261 |
|
Title |
Педагогічне тестування як засіб вимірювання навчальних досягнень учнів
Pedagogical testing as a means of measuring student achievements |
|
Creator |
Ляшенко, О.І.
|
|
Subject |
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Відображено специфіку застосування нормативно-орієнтованого і критеріально-орієнтованого підходів до інтерпретації результатів тестування. Окреслено особливості проведення вхідного, формувального, діагностичного і підсумкового тестувань при критеріально-орієнтованому підході до педагогічного вимірювання. Подано приклад побудови специфікації підсумкового тесту з фізики для нормативно-орієнтованого підходу до оцінювання навчальних досягнень учнів. Представлено низку організаційних кроків, необхідних для забезпечення якісної підготовки педагогічного тесту.
There is illustrated the specifics of application of norm-referenced and criterion-referenced approaches to the interpretation of results test. Reflected the features of the input, formative, diagnostic and summative tests at the criterion-referenced approach to the pedagogical measurement. The author gives the example of construction specifications summative test in physics for norm-referenced approach to the assessment of learning achievements of students. It is presented the organizational steps necessary to ensure quality of preparation of pedagogical test. |
|
Publisher |
Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/714387/1/2_Tom_Forum-3-10.pdf
- Ляшенко, О.І. (orcid.org/0000-0001-6885-5978 <http://orcid.org/0000-0001-6885-5978>) (2015) Pedagogical testing as a means of measuring student achievements Edukacja dla współczesnośсi, 2. pp. 3-10. |
|