Організація навчання грамоти першокласників (читання) на засадах компетентнісного підходу.
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/714429/
http://lib.iitta.gov.ua/713411/ |
|
Title |
Організація навчання грамоти першокласників (читання) на засадах компетентнісного підходу.
The organization of literacy training of the first-grader pupils based on a competency-based approach. |
|
Creator |
Вашуленко, Оксана Вікторівна
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті визначено основні завдання трьох періодів навчання грамоти (добуквеного, буквеного і післябуквеного). Подано рекомендації щодо організації уроків навчання грамоти (читання) на засадах компетентнісного підходу.
The article defines the main tasks of the three periods of literacy training (pre-alphabetic, alphabetic and post-alphabetic). The recommendations on the organization of the lessons of literacy training (reading) based on a competency-based approach are provided. |
|
Publisher |
УОВЦ «Оріон»
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/714429/1/%D0%9D%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%B8%20%28%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%29.pdf
- Вашуленко, Оксана Вікторівна (2017) The organization of literacy training of the first-grader pupils based on a competency-based approach. Початкова освіта: портрет випускника початкової школи, розроблений відповідно до структури освітніх результатів на компетентнісній основі; методичні рекомендації МОН України щодо організації навчально-виховного процесу в 2017/2018 навчальному році. pp. 21-28. |
|