Record Details

Формування інформаційно-цифрової компетентності учнів з природничо-математичних предметів

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/711654/
 
Title Формування інформаційно-цифрової компетентності учнів з природничо-математичних предметів
Formation of information-digital competence of students in natural-mathematical subjects
 
Creator Соколюк, О.М.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
373 Kinds of school providing general education
5 Мathematics. natural sciences
 
Description Ефективне використання у навчальному процесі цифрових вимірювальних комплексів, засобів віртуального фізичного експерименту й онлайнових ресурсів не можливе без сформованості у здобувачів загальної середньої освіти відповідних навичок й компетентностей, зокрема, цифрових навичок й інформаційно-цифрової компетентності.
Effective use in the educational process of digital measuring systems, virtual physical experiment and online resources is impossible without the formation of corresponding skills and competencies among applicants for general secondary education, in particular, digital skills and information-digital competence.
 
Publisher Видавництво ХНТУ
 
Date 2018
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/711654/1/%D0%A1%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D1%8E%D0%BA%20%D0%9E.%D0%9C.%D0%A4%D0%BE%D1%80%D0%BC%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D1%96%D0%BD%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%86%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%BE-%D1%86%D0%B8%D1%84%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%97%20%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96%20%D1%83%D1%87%D0%BD%D1%96%D0%B2.pdf
- Соколюк, О.М. (orcid.org/0000-0002-5963-760X <http://orcid.org/0000-0002-5963-760X>) (2018) Formation of information-digital competence of students in natural-mathematical subjects In: Актуальні проблеми природничо-математичної освіти в середній і вищій школі Видавництво ХНТУ, м. Херсон, Україна, pp. 51-53. ISBN 978-966-97799-3-9