Record Details

Діяльність психологічної служби навчального закладу із налагодження конструктивної взаємодії суб’єктів освітнього простору в трудовому вихованні молодших школярів

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/711604/
 
Title Діяльність психологічної служби навчального закладу із налагодження конструктивної взаємодії суб’єктів освітнього простору в трудовому вихованні молодших школярів
Activity of the psychological service of the educational institution with the purpose of establishing constructive interaction of subjects of educational space in labor upbringing of junior pupils
 
Creator Гриценок, Л.І.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description В статті проаналізовано процес трудового вихованя в ракурсі взаємодії суб’єктів освітнього простору. На основі теоретичного узагальнення виокремлено основну характеристику конструктивності педагогічної (виховної) взаємодії – забезпеченя обміну психічними переживаннями: уявленнями, сприйняттям, почуттями, бажаннями тощо задля досягнення тотожності цих переживань у задіяних суб'єктів, прирощення ресурсів кожного з них. Саме такий обмін виділяється в якості предмету діяльності психолога в забезпеченні цієї конструктивності. Закцентовано, що розуміння виховання як орієнтованої на розвиток ціннісно-смислової сфери партнерської взаємодії, співробітництва повертає розгляд виховного процесу в русло співтворчості, привертає увагу до активізації внутрішніх сил вихованця. Підсумовується, що робота практичного психолога навчального закладу, повязана з формуванням у молодших школярів ціннісного ставлення до праці, в рамках його функціональних повноважень може здійснюватись на двох рівнях: як безпосередня робота з розвитку відповідних особистісних ресурсів вихованця, так і опосередковано – в роботі з учителями та батьками для збільшення їхнього ресурсу в плані забезпечення конструктивності виховної взаємодії.
The article analyzes the process of labor upbringing in the perspective of the interaction of subjects of the educational space. On the basis of theoretical generalization, the main characteristic of the constructivist ness of the pedagogical (upbringing) interaction is identified ensuring the exchange of mental experiences: ideas, perceptions, feelings, desires, etc., in order to achieve the identity of these experiences in the involved actors and the increment of resources of each of them. It is this exchange that stands out as the subject of the psychologist's activity in ensuring this constructiveness. It is summarized that the work of a practical psychologist of an educational institution, connected with the formation of value attitudes towards work in junior pupils, can be carried out on two levels within the framework of his functional powers: as direct - the development the personality resources of the pupil, and indirectly - in working with teachers and parents for increase their resource in terms of ensuring the constructivism of educational interaction.
 
Publisher ДП "Інформаційно-аналітичне агентство"
 
Date 2018
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/711604/7/%D0%93%D1%80%D0%B8%D1%86%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D0%BA%20%D0%9B%D0%86-%D0%94-%D1%81%D1%82%D1%8C%D0%9F%D0%A1%D0%9D%D0%97%D1%96%D0%B7%D0%9D%D0%B0%D0%BB%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B4%D0%B6%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%81%D1%82%D1%80%D0%92%D0%B7%D0%B0%D1%94%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D0%A1%D0%9E%D0%9F%D0%B2%D0%A2%D1%80%D1%83%D0%B4%D0%92%D0%B8%D1%85%D0%9C%D0%A8_%20.pdf
- Гриценок, Л.І. (orcid.org/0000-0002-0055-2185 <http://orcid.org/0000-0002-0055-2185>) (2018) Activity of the psychological service of the educational institution with the purpose of establishing constructive interaction of subjects of educational space in labor upbringing of junior pupils Психологічні виміри особистісної взаємодії суб’єктів освітнього простору в контексті гуманістичної парадигми : матеріали всеукраїнської конференції з міжнародною участю (31 травня 2018 року, Київ). pp. 52-63. ISSN ISBN 978-617-571-157-6