Record Details

Компетентнісний і «ЗУНівський» підходи в навчанні: порівняння ознак

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/710707/
 
Title Компетентнісний і «ЗУНівський» підходи в навчанні: порівняння ознак
Competence-based and knowledge-based approaches to learning: comparison of traits
Компетентностный и основаный на знаниях подходы в обучении: сравнение признаков
 
Creator Величко, Л. П.
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
54 Chemistry.
 
Description У статті розглянуто можливості формування ключових компетентностей учня засобами навчального предмета хімії. Ознаки компетентнісного підходу викладено у порівнянні з традиційним ("ЗУНівським") підходом за основними параметрами: мета, завдання освіти, сутність процесу навчання, діяльність учня, діяльність учителя, засоби навчання, контроль і оцінювання, методика навчання тощо.
In the article possibilities of formation of key competences of the pupil by means of an educational subject of chemistry are considered. The attributes of the competence approach are set out in comparison with the traditional approach to the main parameters: the purpose, the tasks of education, the essence of the learning process, the activity of the student, the activity of the teacher, the means of teaching, monitoring and evaluation, the teaching methodology etc.
В статье рассмотрены возможности формирования ключевых компетенций ученика средствами учебного предмета химии. Признаки компетентностного подхода изложены по сравнению с традиционным подходом по основным параметрам: цель, задачи образования, сущность процесса обучения, деятельность ученика, деятельность учителя, средства обучения, контроль и оценка, методика обучения и тому подобное.
 
Publisher Педагогічна преса
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/710707/1/Bio_him_4_2017_2-5_Velichko.pdf
- Величко, Л. П. (2017) Competence-based and knowledge-based approaches to learning: comparison of traits Біологія і хімія в рідній школі, 4 (122). pp. 2-5.