Конструирование школьного учебника истории в контексте компетентностно-ориентированной парадигмы образования
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/713425/
|
|
Title |
Конструирование школьного учебника истории в контексте компетентностно-ориентированной парадигмы образования
Construction of school History textbook in the context of competence-oriented education paradigm Конструювання шкільного підручника історії в контексті компетентнісно орієнтованої парадигми освіти |
|
Creator |
Пометун, Олена Іванівна
Гупан, Нестор Миколайович |
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
В cтатье на основе многолетнего опыта работы, в том числе разработки более десятка школьных учебников, используемых в массовой практике школ Украины, описана модель конструирования учебника в контексте перехода к компетентностно-ориентированной парадигме образования.
In the article on the basis of many years of experience, including the development of more than a dozen school textbooks used in the mass practice of schools in Ukraine, a model for designing a textbook is described in the context of the transition to a competently oriented education paradigm. У статті на основі багаторічного досвіду роботи, в тому числі розробки більше десяти шкільних підручників, які використовуються в масовій практиці шкіл України, описана модель конструювання підручника в контексті переходу до компетентнісно-орієнтованої парадигми освіти. |
|
Publisher |
Міністерство адукациі Республікі Беларусь
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/713425/1/%D0%9F%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%83%D0%BD%D0%93%D1%83%D0%BF%D0%B0%D0%BD%20%281%29.pdf
- Пометун, Олена Іванівна and Гупан, Нестор Миколайович (2017) Construction of school History textbook in the context of competence-oriented education paradigm Адукацыя і выхаванне : навук.-тэарэт. і навук.-метад. часопис Міністерства адукациі Республікі Беларусь, 7. pp. 58-65. ISSN 0203-2031 |
|