Record Details

ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО ПЕДАГОГІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ З БАТЬКАМИ ЗАСОБАМИ ІКТ

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО ПЕДАГОГІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ З БАТЬКАМИ ЗАСОБАМИ ІКТ
ПОДГОТОВКА БУДУЩИХ УЧИТЕЛЕЙ НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЫ К ПЕДАГОГИЧЕСКОМУ ВЗАИМОДЕЙСТВИЮ С РОДИТЕЛЯМИ СРЕДСТВАМИ ИКТ
PREPARATION OF FUTURE PRIMARY SCHOOL TEACHERS TO PEDAGOGICAL INTERACTION WITH PARENTS BY THE MEANS OF ICT
 
Creator Sinelnikova, Nataliia O.
 
Subject підготовка студентів; педагогічна взаємодія; батьки; інтерактивні форми роботи; інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ); компоненти та рівні готовності студентів до педагогічної взаємодії з батьками
подготовка студентов; педагогическое взаимодействие; родители; интерактивные формы работы; ИКТ; компоненты и уровни готовности студентов к педагогическому взаимодействию с родителями
preparation of students; pedagogical interaction; parents; interactive forms of work; ICT; components and levels of readiness of students for pedagogical interaction with parents
 
Description Представлена на розгляд стаття окреслює сучасну проблему з підготовки вчителів початкової школи – їх готовність до роботи з батьками. У процесі дослідження виявлено, що найбільш ефективним у підготовці майбутніх фахівців є використання сучасних інтерактивних форм роботи та інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) під час проведення лекційних, семінарських та практичних занять. Для комплексного вивчення цієї проблеми було проведено поглиблений аналіз праць вітчизняних та зарубіжних науковців. Представлені результати опитування та анкетування студентів IV курсу спеціальності «Початкова освіта» Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка надали уявлення про обсяг і ґрунтовність знань з означеної проблеми, зумовили її актуальність та завдання. У ході дослідження визначено необхідні компоненти готовності студентів до роботи з батьками – когнітивний, емоційний, психологічний, праксеологічний, риторичні уміння. Викладено результати розробленої системи навчальних занять із застосуванням різних інтерактивних форм роботи та засобів ІКТ і доведено її дієвість. Педагогічне дослідження проводилося у три етапи – констатувальний, формувальний та контрольний експеримент. Результативність розробленої системи відображено в порівняльній діаграмі, відповідно до даних анкетування контрольної та експериментальної груп на контрольному етапі дослідження. Представлені дані свідчать про необхідність проведення додаткових заходів, спрямованих на підвищення рівня готовності майбутніх учителів початкової школи до педагогічної взаємодії з батьками засобами інтерактивних форм роботи й інформаційно-комунікаційних технологій. Результати дослідження демонструють необхідність підвищення риторичних умінь та праксеологічного компоненту готовності майбутніх вчителів початкової школи до роботи з батьками. Для досягнення цієї мети доцільно впроваджувати в освітній процес закладів вищої освіти пропоновану систему роботи зі студентством.
Представленная на рассмотрение статья определяет современную проблему по подготовке учителей начальной школы – их готовность к работе с родителями. В процессе исследования выявлено, что наиболее эффективным в подготовке будущих специалистов является использование современных интерактивных форм работы и информационно-коммуникативных технологий (ИКТ) во время проведения лекционных, семинарских и практических занятий. Для комплексного изучения этой проблемы был проведен углубленный анализ работ отечественных и зарубежных ученых. Представлены результаты опроса студентов IV курса специальности «Начальное образование» Педагогического института Киевского университета имени Бориса Гринченко дали возможность иметь представление об объеме и основательности знаний по обозначенной проблеме, обусловили ее актуальность и задачи. В ходе исследования определены необходимые компоненты готовности студентов к работе с родителями – когнитивный, эмоциональный, психологический, праксеологический, риторические умения. Изложены результаты разработанной системы учебных занятий с применением различных интерактивных форм работы и средств ИКТ и доказана ее действенность. Педагогическое исследование проводилось в три этапа – констатирующий, формирующий и контрольный эксперимент. Результативность разработанной системы отражено в сравнительной таблице, согласно данным анкетирования контрольной группы на контрольном этапе исследования. Представленные данные свидетельствуют о необходимости проведения дополнительных мероприятий, направленных на повышение уровня готовности будущих учителей начальной школы к педагогическому взаимодействию с родителями средствами информационно-коммуникационных технологий. Результаты исследования показывают необходимость повышения риторических умений и праксеологического компонента готовности будущих учителей начальной школы к работе с родителями. Для достижения этой цели целесообразно внедрять в образовательный процесс высших учебных заведений предлагаемую систему работы со студенчеством.
The paper presents a current problem of training the future primary school teachers – their ability to interact with parents. The study argues that the most effective training for future specialists is reached by the use of modern interactive forms of work and information and communication technologies (ICT) during lectures, seminars and workshops. During the complex study of this problem, an in-depth analysis of the works by domestic and foreign scholars was carried out. The represented student survey helped to evaluate the scope of knowledge about the issue and corroborated its relevance and objectives. The presented results of the survey of students of the IV course of the specialty «Primary education» at the Pedagogical Institute of the Borys Grinchenko Kyiv University provided an idea of the scope and depth of knowledge on the identified problem. During the research we outlined some necessary components promoting readiness for teacher – parent interaction, among them cognitive, emotional, psychological, praxeological components and rhetorical skills. The results of the developed training system with the use of various interactive forms of work and ICT tools are presented and its efficiency tested and proved. The pedagogical study was carried out in three stages – the recording, forming and control experiment. The effectiveness of the developed system is reflected in the comparative table, according to the data of the questionnaire of the control group in the control phase of the study. The presented data testify to the necessity of additional measures aimed at increasing the readiness of future teachers of elementary school for pedagogical interaction with parents through means of information and communication technologies. The results of the study demonstrate the need to increase the rhetorical skills and the praxis component of the readiness of future primary school teachers to work with their parents. To achieve this goal it is expedient to introduce the proposed system of work with students in the educational process of institutions of higher education.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2018-10-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття
Огляд літератури; Методологія; Результати експерименту; Опитування/Інтерв'ю
рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2203
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 67, No 5 (2018); 226-238
Информационные технологии и средства обучения; Vol 67, No 5 (2018); 226-238
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 67, No 5 (2018); 226-238
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 67, No 5 (2018); 226-238
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2203/1393
 
Rights Copyright (c) 2018 Nataliia O. Sinelnikova
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0