Record Details

ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ ВИКЛАДАЧІВ ЗАСОБАМИ ІКТ У МІЖКУРСОВИЙ ПЕРІОД

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ ВИКЛАДАЧІВ ЗАСОБАМИ ІКТ У МІЖКУРСОВИЙ ПЕРІОД
ОСОБЕННОСТИ ПРОФЕССИОНАЛЬНО-ПЕДАГОГИЧЕСКОЙ САМОРЕАЛИЗАЦИИ ПРЕПОДАВАТЕЛЕЙ СРЕДСТВАМИ ИКТ В МЕЖКУРСОВОЙ ПЕРИОД
THE PECULIARITIES OF TEACHERS’ PROFESSIONAL AND PEDAGOGICAL SELF-REALIZATION BY MEANS OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN INTERCOURSE TIME
 
Creator Mykhalchyk, Olena O.
Nikolaesku, Inna O.
Stepanova, Nataliia M.
 
Subject професійно-педагогічна самореалізація викладача; післядипломна педагогічна освіта; інформаційно-комунікаційні технології; дистанційний спецкурс; мультимедійні презентації
профессионально-педагогическая самореализация преподавателя; последипломное педагогическое образование; информационно-коммуникационные технологии; дистанционный спецкурс; мультимедийные презентации
teachers’ professional and pedagogical self-realization; postgraduate pedagogical education; information and communication technologies; distance special course; multimedia presentations
 
Description У статті розглянуто проблему професійно-педагогічної самореалізації викладачів у закладах післядипломної педагогічної освіти засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Обґрунтовано актуальність створення й упровадження в освітній процес закладів післядипломної педагогічної освіти дистанційного спецкурсу «Особливості професійно-педагогічної самореалізації викладача засобами ІКТ у міжкурсовий період». На основі аналізу наукових праць, синтезу навчально-методичних ідей, узагальнення власного досвіду педагогічної роботи представлено орієнтовний тематичний план спецкурсу. Описано змістове наповнення змістових модулів дистанційного спецкурсу. Наголошено, що ефективність упровадження й використання в освітній практиці закладів післядипломної педагогічної освіти дистанційного спецкурсу залежить від рівня фахової освіти та ІК-компетентності викладачів. Акцентовано увагу на поєднанні теоретичних, практико спрямованих завдань, а також завдань, які мають творчо-креативний характер. Зазначено, що дистанційний спецкурс містить не лише теоретико-практичний зміст, але питання для самостійного вивчення та осмислення. Значну увагу під час опанування дистанційного спецкурсу приділено індивідуальній самостійній роботі викладачів. Обґрунтовано ідею про те, що ефективність упровадження дистанційного спецкурсу буде залежати від рівня початкових знань, який передбачає володіння викладачами базовими знаннями з основ комп’ютерної грамотності, наявність доступу до мережі Інтернет і необхідного технічного забезпечення. Робота має міждисциплінарний характер, тому написана на перетині проблемних сфер педагогіки, психології, філософії, інформатики. Такий досвід буде цікавим для фахівців у галузі професійної освіти та інформатизації.
В статье рассмотрена проблема профессионально-педагогической самореализации преподавателей учреждений последипломного педагогического образования средствами информационно-коммуникационных технологий. Обоснована актуальность создания и внедрения в образовательный процесс учреждений последипломного педагогического образования дистанционного спецкурса «Особенности профессионально-педагогической самореализации преподавателя системы последипломного педагогического образования средствами ИКТ». На основании анализа научных работ, синтеза учебно-методических идей, обобщения собственного опыта педагогической работы представлен ориентировочный тематический план спецкурса. Описано информационное наполнение тематических модулей дистанционного спецкурса. Отмечено, что эффективность внедрения и использования в образовательной практике институтов последипломного педагогического образования дистанционного спецкурса зависит от уровня профессионального образования и ИК-компетентности преподавателей. Акцентировано внимание на сочетании теоретических, практико направленных заданий, а также заданий, которые имеют творчески креативный характер. Отмечено, что дистанционный спецкурс содержит не только теоретико-практическое содержание, но и вопросы для самостоятельного изучения и осмысления. Значительное внимание во время освоения дистанционного спецкурса уделено индивидуальной самостоятельной работе преподавателей. Обоснованно идею о том, что эффективность внедрения дистанционного спецкурса будет зависеть от уровня начальных знаний, который предполагает владение преподавателями базовыми знаниями по основам компьютерной грамотности, наличие доступа к сети Интернет и необходимое техническое обеспечение. Работа имеет междисциплинарный характер, поэтому написана на пересечении проблемных сфер педагогики, психологии, философии, информатики. Такой взгляд будет интересным для специалистов в области профессионального образования и информатизации.
In the article the problem of teachers’ professional and pedagogical self-realization in establishments of postgraduate pedagogical education by means of information and communication technologies is highlighted. It is substantiated the actuality of creation and introduction the distance special course «The peculiarities of teacher’s professional and pedagogical self-realization in the system of postgraduate pedagogical education by means of information and communication technologies» in the educational process of postgraduate pedagogical education establishments. On the basis of analysis of research works, synthesis of educational ideas, generalization of own experience of pedagogical work the oriented plan of the special course is presented. The authors describe the information filling of the thematic modules of the distance special course. It is pointed out that the efficiency of introduction and usage of the distance special course in educational practice of postgraduate pedagogical education establishments depends on the level of teacher’s pedagogical education, as well as their information and communication competency. The attention is stressed on the combination of theoretical, practical tasks, and also tasks that have creative character. It is noted that distance special course contains not only theoretical and practical contents, but questions for self-study and comprehension, tasks for self-examination and self-control. Learning the distance special course the great attention is paid to teachers’ individual independent work. It is substantiated an idea that the efficiency of introduction of the distance special course will depend on teachers’ initial knowledge on computer literacy, access to the Internet and necessary hardware. The article is interdisciplinary, so it has been written on crossing the problems in different spheres: pedagogy, psychology, philosophy, informatics.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2018-10-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття
Результати експерименту
рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2325
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 67, No 5 (2018); 250-263
Информационные технологии и средства обучения; Vol 67, No 5 (2018); 250-263
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 67, No 5 (2018); 250-263
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 67, No 5 (2018); 250-263
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2325/1402
 
Rights Copyright (c) 2018 Olena O. Mykhalchyk, Inna O. Nikolaesku, Nataliia M. Stepanova
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0