РОЗВИТОК ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГА В ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
РОЗВИТОК ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГА В ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
РАЗВИТИЕ ЦИФРОВОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ ПЕДАГОГА В ИНФОРМАЦИОННО-ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ СРЕДЕ УЧРЕЖДЕНИЯ ОБЩЕГО СРЕДНЕГО ОБРАЗОВАНИЯ DEVELOPMENT OF TEACHER'S DIGITAL COMPETENCY IN TERMS OF INFORMATION AND EDUCATIONAL ENVIRONMENT OF A SECONDARY EDUCATION ESTABLISHMENT |
|
Creator |
Kartashova, Lyubov A.
Bakhmat, Natalia V. Plish, Iryna V. |
|
Subject |
електронний освітній ресурс; інформаційно-освітнє електронне середовище; Нова українська школа; електронна платформа mobiSchool; електронний навчальний кабінет; дистанційне навчання
электронный образовательный ресурс; информационно-образовательная электронная среда; Новая украинская школа; электронная платформа mobiSchool; электронный учебный кабинет; дистанционное обучение electronic educational resource; informational and educational electronic environment; New Ukrainian School; e-platform mobiSchool; e-learning office; distance learning |
|
Description |
Інформатизація системи освіти спричиняє активне використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) суб’єктами освітнього процесу, що позитивно позначається на його ефективності й сприяє формуванню професійних компетентностей педагогів. У роботі виокремлюється один із складників професійної компетентності, цифрова компетентність - якість педагога, яка означає здатність та вміння систематичного, логічного та системного використання ІКТ, вказує на його сучасність, мобільність та конкурентоздатність. Незважаючи на різноманітність рішень для її розвитку, система освіти Нової української школи потребує пошуку нових шляхів у цьому напрямі. Одним з них є розроблення інноваційного електронного освітнього ресурсу – електронної платформи mobiSchool, що є адаптованою до умов неперервної інформатизації освіти та містить web-інструментарій для проектування та формування автентичних електронних середовищ (web-прототипів) закладів освіти. Експериментальне впровадження mobiSchool вказує на позитивні результати в неперервному підвищенні та розвитку цифрових компетентностей педагогів. В основу розробки закладено принципи доступності, зрозумілості, особистісної спрямованості, формування мотивації та зацікавленості. Зазначений ресурс відмінний від подібних тим, що: він є кросплатформенним та не потребує придбання додаткового обладнання; користувачі забезпечуються тьюторським супроводом; для роботи користувачам достатньо отримати від розробника вхідні дані; користувачі отримують різні рівні доступу (адміністратора, вчителя, учня, батьків); він є адаптивним – для кожного закладу освіти розробляється його унікальний web-прототип; об’єднує та реалізує всі функції освітнього процесу – навчальну, розвиваючу, виховну, стимулюючу (мотиваційну) й організаційну (управлінську); може бути використаний за всіх форм навчання.
Информатизация системы образования вызывает активное использование информационно-коммуникационных технологий (ИКТ) субъектами образовательного процесса, что положительно сказывается на его эффективности и способствует формированию профессиональных компетентностей педагогов. В работе выделяется одна из составляющих профессиональной компетентности, цифровая компетентность - качество педагога, означающее способность и умение систематического, логического и системного использования ИКТ, указывающее на его современность, мобильность и конкурентоспособность. Несмотря на разнообразие решений для ее развития, система образования Новой украинской школы требует поиска новых путей в этом направлении. Одним из них есть разработка инновационного электронного образовательного ресурса – электронной платформы mobiSchool, которая является адаптированной к условиям непрерывной информатизации образования и содержит web-инструментарий для проектирования и формирования аутентичных электронных сред (web-прототипов) учебных заведений. Экспериментальное внедрение mobiSchool указывает на положительные результаты в непрерывном повышении и развитии цифровых компетентностей педагогов. В основу разработки заложены принципы доступности, ясности, личностной направленности, формирования мотивации и заинтересованности. Указанный ресурс отличается от подобных тем, что он есть кроссплатформенным и не требует приобретения дополнительного оборудования; пользователи обеспечиваются тьюторским сопровождением; для работы пользователям достаточно получить от разработчика входные данные; пользователи получают различные уровни доступа (администратора, учителя, ученика, родителей); он является адаптивным – для каждого заведения образования разрабатывается его уникальный web-прототип; объединяет и реализует все функции образовательного процесса – обучающую, развивающую, воспитательную, стимулирующую (мотивационную) и организационную (управленческую), может быть использован для всех форм обучения. Informatization of the education system causes the active use of information and communication technologies (ICT) by the subjects of the educational process, which positively affects its effectiveness and promotes the formation of teacher’s professional competency. One of the components of professional competency is the digital competency which means the teacher’s ability of systematic, logical use of ICT, indicates its modernity, mobility and competitiveness. Despite the variety of solutions for its development, the education system of the New Ukrainian School needs to find the new ways in this direction. One of them is the development of an innovative e-learning resource - the e-platform mobiSchool, adapted to the conditions of continuous education informatization, and containing the web-tools for designing and creating the authentic electronic environments (web-prototypes) of educational institutions. Experimental implementation of mobiSchool points to positive results in the continuous improvement and development of teachers’ digital competencies. The basis of the development is the principles of accessibility, intelligibility, personal orientation, the motivation and interest formation. The specified resource is different from the similar ones: it is a cross-platform that does not require the purchase of additional equipment; users are provided with tutorial support; it is enough for users to get input from the developer; users get different access levels (administrator, teacher, student, parents); it is adaptive - for each educational institution it develops its unique web-prototype; unites and implements all the functions of educational process - educational, developing, training, stimulating (motivational) and organizational (managerial); it can be used for all forms of learning. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2018-12-27
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття Огляд літератури; Результати експерименту рецензируемая статья — Peer-reviewed Article — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2543
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 68, No 6 (2018); 193-205
Информационные технологии и средства обучения; Vol 68, No 6 (2018); 193-205 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 68, No 6 (2018); 193-205 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 68, No 6 (2018); 193-205 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2543/1423
|
|
Rights |
Copyright (c) 2018 Lyubov A. Kartashova, Natalia V. Bakhmat, Iryna V. Plish
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|