Record Details

ПРОБЛЕМА РОЗВИТКУ ІНФОРМАЦІЙНО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НАУКОВИХ І НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ З ВИКОРИСТАННЯМ ВІДКРИТИХ ЕЛЕКТРОННИХ НАУКОВО-ОСВІТНІХ СИСТЕМ

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title ПРОБЛЕМА РОЗВИТКУ ІНФОРМАЦІЙНО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НАУКОВИХ І НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ З ВИКОРИСТАННЯМ ВІДКРИТИХ ЕЛЕКТРОННИХ НАУКОВО-ОСВІТНІХ СИСТЕМ
ПРОБЛЕМА РАЗВИТИЯ ИНФОРМАЦИОННО-ИССЛЕДОВАТЕЛЬСКОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ НАУЧНЫХ И НАУЧНО-ПЕДАГОГИЧЕСКИХ РАБОТНИКОВ С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ ОТКРЫТЫХ ЭЛЕКТРОННЫХ НАУЧНО-ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ СИСТЕМ
THE PROBLEM OF THE SCIENTIFIC AND PEDAGOGICAL PROFESSIONALS' INFORMATIONAL AND RESEARCH COMPETENCY DEVELOPMENT WITH THE USE OF OPEN ELECTRONIC EDUCATIONAL AND SCIENTIFIC SYSTEMS
 
Creator Ivanova, Svitlana M.
 
Subject інформаційно-комунікаційні технології; відкрита наука; відкриті електронні науково-освітні системи; наукові та науково-педагогічні працівники; інформаційно-дослідницька компетентність; інформетрія
информационно-коммуникационные технологии; открытая наука; открытые электронные научно-образовательные системы; научные и научно-педагогические работники; информационно-исследовательская компетентность, информетрия

 
Description Стаття присвячена проблемі розвитку інформаційно-дослідницької компетентності наукових і науково-педагогічних працівників з метою сприяння процесу підвищення якості результатів їх робіт, створенню та використанню відкритих електронних систем для підтримки наукової і освітньої теоретико-методологічної та практичної баз. Уточнено поняття інформаційно-дослідницька компетентність наукових та науково-педагогічних працівників, що визначається як здатність здійснювати з використанням ІКТ пошук, збирання, опрацювання, аналіз та представлення наукових даних відповідно до методології наукового дослідження, комунікацію, співробітництво та навчання інших, вміння використовувати сервіси електронних науково-освітніх систем для інформаційно-аналітичної підтримки науково-педагогічних досліджень, моніторингу та оцінювання наукових результатів, продукування нових суспільно-значущих знань з метою впровадження їх у практику освіти та науки. Висвітлено основний зарубіжний досвід щодо впровадження навчальних програм з інформетрії для розвитку інформаційно-дослідницької компетентності наукових та науково-педагогічних працівників. Визначено вплив відкритих електронних науково-освітніх систем на розвиток інформаційно-дослідницької компетентності науково-педагогічних працівників. З’ясовано, що важливим є виокремлення відкритих електронних науково-освітніх систем, що мають особливий вплив на розвитку цієї компетентності для забезпечення відкритої науки. Серед таких систем особливого значення набувають платформи для створення електронних бібліотек, відкритих електронних конференцій, сервіси для управління науковою бібліографією, моніторингу науково-дослідної діяльності наукових та науково-педагогічних працівників та ін. Визначено, що перспективами дослідження щодо розвитку інформаційно-дослідницької компетентності наукових та науково-педагогічних працівників є розробка для цього процесу методики використання відкритих науково-освітніх систем відповідно до принципів відкритої науки.
Статья посвящена проблеме развития информационно-исследовательской компетентности научных и научно-педагогических работников с целью содействия процессу повышения качества результатов их работ, созданию и использованию открытых электронных систем для поддержки научной и образовательной теоретико-методологической и практической баз. Уточнено понятие информационно-исследовательская компетентность научных и научно-педагогических работников, которая определяется как способность осуществлять с использованием ИКТ поиск, сбор, обработку, анализ и представление научных данных в соответствии с методологией научного исследования, коммуникацию, сотрудничество и обучение других, умение использовать сервисы электронных научно-образовательных систем для информационно-аналитической поддержки научно-педагогических исследований, мониторинга и оценки научных результатов, выработки новых общественно-значимых знаний с целью внедрения их в практику образования и науки. Описан основной зарубежный опыт внедрения учебных программ по информетрии для развития информационно-исследовательской компетентности научных и научно-педагогических работников. Определено влияние открытых электронных научно-образовательных систем на развитие информационно-исследовательской компетентности научно-педагогических работников. Выяснено, что важным является выделение открытых электронных научно-образовательных систем, имеющих особое влияние на развитие этой компетентности для обеспечения открытой науки. Среди таких систем важное значение имеют платформы для создания электронных библиотек, открытых электронных конференций, сервисы для управления научной библиографией, мониторинга научно-исследовательской деятельности научных и научно-педагогических работников и др. Определено, что перспективами исследования для развития информационно-исследовательской компетентности научных и научно-педагогических работников является разработка для этого процесса методики использования открытых научно-образовательных систем в соответствии с принципами открытой науки.
The article is devoted to the development of scientific and pedagogical professionals' information and research competency with the aim to promote the process of improving their work quality results, to create and use open electronic systems for support scientific, educational, theoretical and methodological and practical bases. It can provide modernization of the national education and science in according with world trends. The concept of scientific and pedagogical professionals' information and research competency is defined in, such as the ability to use ICT for search, compile, analyze and present scientific materials according with the methodology of the scientific research, communication, cooperation and training other educators, to use the services of scientific and educational systems for informational and analytical support of scientific and pedagogical researches, monitoring and evaluation scientific results, to product new socially significant knowledge with the aim to promote the implementation its to their research and education practice. The main foreign experience in implementing educational programs of informometry for the scientific and pedagogical professionals' informational and research competency development is described in the article. The open electronic educational and scientific s systems’ impact on the development of scientific and pedagogical professionals' information and research competency is determined in. It has been found out, that selection of open electronic scientific and educational systems becomes important for the development of scientific and pedagogical professionals' information and research competency. The platforms for the electronic libraries creation, open electronic conferences, services for the management of scientific bibliography, monitoring of scientific research activities of scientific and scientific and pedagogical workers, etc., are particular importance for the development of scientific and pedagogical professionals' information and research competency. The development of a methodology for the use open scientific and educational systems in accordance with the open science principles is the prospects for research on the development of scientific and pedagogical professionals' information and research competency.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2018-12-27
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article

рецензируемая статья

рецензована стаття
огляд літератури, теоретичні аспекти дослідження
 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2693
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 68, No 6 (2018); 291-305
Информационные технологии и средства обучения; Vol 68, No 6 (2018); 291-305
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 68, No 6 (2018); 291-305
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 68, No 6 (2018); 291-305
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2693/1430
 
Rights Copyright (c) 2018 Svitlana M. Ivanova
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0