Наскрізний підхід до громадянської освіти у загальноосвітніх навчальних закладах Нідерландів у комп’ютерно орієнтованому навчальному середовищі
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/709488/
|
|
Title |
Наскрізний підхід до громадянської освіти у загальноосвітніх навчальних закладах Нідерландів у комп’ютерно орієнтованому навчальному середовищі
A Transversal Approach to Civic Education in Dutch Educational Institutions in a Computer-Oriented Learning Environment |
|
Creator |
Гриценчук, О.О.
|
|
Subject |
004.77 General networking applications and services
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques ) 304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise) 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Актуальним для сучасної педагогічної науки є аспект використання інформаційних і комунікаційних технологій (ІКТ) в освітній галузі, зокрема громадянській освіті, розробка теоретичних засад та запровадження ІКТ в освітню практику. Багатий досвід в проблемі реалізації громадянської освіти у комп’ютерно орієнтованому навчальному середовищі має Королівство Нідерланди, що є однією з перших європейських країн, яка впровадила громадянську освіту в систему освіти та створила необхідні умови формування громадянських якостей в учнів та молоді.
An aspect of the use of information and communication technologies (ICT) in the educational sphere, in particular, civic education, the development of theoretical foundations and the introduction of ICTs in educational practice is relevant to modern pedagogical science. The experience of the implementation of civic education in a computer-based learning environment is rich in experience. The Kingdom of Niederland, one of the first European countries, has introduced civil education into the education system and created the necessary conditions for the formation of citizens' qualities in students and young people. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/709488/1/%D0%93%D1%80%D0%B8%D1%86%D0%B5%D0%BD%D1%87%D1%83%D0%BA%20%D0%9E%20%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B2%D1%96%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0%20%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8_%202017%20%D0%BC%D0%B0%D0%B9%2022%20%282%29.pdf
- Гриценчук, О.О. (orcid.org/0000-0003-3173-7649 <http://orcid.org/0000-0003-3173-7649>) (2017) A Transversal Approach to Civic Education in Dutch Educational Institutions in a Computer-Oriented Learning Environment In: Педагогічна компаративістика і міжнародна освіта – 2017: освітні трансформації у контексті європейської інтеграції і глобалізації: збірник тез доповідей І Міжнародної науково-практичної конференції Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 44-46. |
|