Record Details

Неперервна освіта в умовах полікультурного глобалізованого світу

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712032/
http://pptp.kubg.edu.ua/numbers/16-arhiv-nomeriv-2009-roku/34-4-2009-roku.html
 
Title Неперервна освіта в умовах полікультурного глобалізованого світу
Continuous education in a multicultural globalized world
 
Creator Сисоєва, С.О.
 
Subject 37.09 Organization of instruction
374 Education and training out of school. Further education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті сформульовано і обґрунтовано принципи розвитку неперервної освіти в умовах полікультурного глобалізованого світу. До таких принципів віднесено принципи: пріоритетності особистості людини та її розвитку; полікультурності і толерантності у міжкультурному середовищі; конвергенції і глобалізації; переходу від знаннєвої парагдигми освіти до компетентнісної; спрямованості на забезпечення стійкого розвитку цивілізації; неперервності і фундаментальності освіти; інформатизації.
The article deals with the formulates and substantiates the principles of the development of continuous education in the conditions of a multicultural globalized world. These principles include the following: the priority of the personality of a person and his development; multiculturalism and tolerance in the intercultural environment; convergence and globalization; the transition from the knowledge paraggidigm of education to the competent; the focus on ensuring sustainable development of civilization; continuity and fundamentalism of education; informatization.
 
Publisher ТОВ «Видавниче підприємство «ЕДЕЛЬВЕЙС»
 
Date 2009
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712032/1/sisoevapp2009%281%29.pdf
- Сисоєва, С.О. (orcid.org/0000-0003-2499-732X <http://orcid.org/0000-0003-2499-732X>) (2009) Continuous education in a multicultural globalized world Педагогічний процес: теорія і практика, 4. pp. 129-135. ISSN 2078-1687