Особливості адаптації педагогічної спільноти до наслідків воєнного конфлікту: соціально-психологічний аспект
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/711994/
|
|
Title |
Особливості адаптації педагогічної спільноти до наслідків воєнного конфлікту: соціально-психологічний аспект
Specifics of pedagogical community adaptation to the consequences of armed conflict: social and psychological aspect Особенности адаптации педагогического сообщества к последствиям военного конфликта: социально-психологический аспект |
|
Creator |
Коробка, Лариса Миколаївна
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
|
|
Description |
Представлено організацію та результати емпіричного дослідження особливостей адаптації педагогічної спільноти до суспільних змін спричинених воєнним конфліктом. Визначено діагностичний інструментарій, обґрунтовано розгляд процесу адаптації спільноти до наслідків воєнного конфлікту з позиції суб’єктивної оцінки адаптованості до таких умов та задоволення базових життєвих потреб, як одного з показників адаптаційного потенціалу спільноти. Подано аналіз результатів дослідження, які показують, що переконання щодо власної самоефективності та самозарадності, високі показники посттравматичного зростання (позитивної адаптації), зрозумілості як здатності структурувати інформацію, прогнозувати розвиток подій та переконання в сенсовності життя і світу, є виявом того соціально-психологічного ресурсу спільноти, який забезпечує успішність її адаптації. Результати суб’єктивної оцінки адаптованості, локусу-контролю, оцінки свого майбутнього, посттравматичного зростання та самоефективності дозволяють говорити про досить високий рівень адаптаційного потенціалу педагогічної спільноти, що робить цю спільноту життєздатною, спроможною активізувати зусилля із підвищення адаптивності до суспільних змін унаслідок воєнного конфлікту.
The article represents the organization and results of the empirical study of the specifics of pedagogical community adaptation to changes in society as a result of armed conflict. The article describes diagnostic tools, and justifies the consideration of the process of community adaptation to the consequences of armed conflict from the point of subjective assessment of adaptability to such conditions and satisfaction of basic life needs as the indicators of the community's adaptive potential. The article presents the results of the study that shows the belief in self-efficacy and manageability, as well as high rates of posttraumatic growth (positive adaptation), and comprehensibility as the ability to predict the development of events and the conviction of the meaning of life. It is a manifestation of the social and psychological resource of community, which ensures the success of its adaptation. The results of subjective assessment of adaptability, locus-control, evaluation of their future, post-traumatic growth and self-efficacy allow us to speak about a sufficiently high level of the adaptive potential of the pedagogical community. It makes this community as viable, capable of intensifying efforts to increase adaptability to the consequences of armed conflict. Представлено организацию и результаты эмпирического исследования особенностей адаптации педагогического сообщества к изменениям в обществе вследствие военного конфликта. Описан диагностический инструментарий, обосновано рассмотрение процесса адаптации сообщества к последствиям военного конфликта с позиции субъективной оценки адаптивности к таким условиям и удовлетворенности базовых жизненных потребностей как одного из показателей адаптационного потенциала сообщества. Представлены результаты исследования, которые показывают, что убеждение в собственной самоэффективности и управляемости, высокие показатели посттравматического роста (позитивной адаптации), постижимости как способности структурировать информацию, прогнозировать развитие событий и убежденность в наличии смысла жизни, есть проявлением того социально-психологического ресурса сообщества, который обеспечивает успешность ее адаптации. Результаты субъективной оценки адаптивности, локус-контроля, оценки своего будущего, посттравматического роста и самоэффективности позволяют говорить о достаточно высоком уровне адаптационного потенциала педагогического сообщества, что делает это сообщество жизнеспособным, способным к активизации усилий по повышению адаптивности к последствиям военного конфликта. |
|
Publisher |
Міленіум
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/711994/1/Korobka_polps.pdf
- Коробка, Лариса Миколаївна (2017) Specifics of pedagogical community adaptation to the consequences of armed conflict: social and psychological aspect Проблеми політичної психології, 6 (20). pp. 73-83. ISSN 2411-1449 |
|