Сфера освіти як об’єкт дослідження
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/711865/
http://osvitologia.kubg.edu.ua/numbers/10-2012/26-1-2012-roku.html |
|
Title |
Сфера освіти як об’єкт дослідження
The education as an object of research |
|
Creator |
Сисоєва, С.О.
|
|
Subject |
001.89 Organization of science and scientific work
37.09 Organization of instruction 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У статті проаналізовано генезис поняття «освіта», основні характеристики й ознаки сучасної освіти; показано, що сучасна система освіти є відкритою і задовольняє всім вимогам синергетичної системи (відкрита, нелінійна, неврівноважена, складна); розкрито сутність й методологічні концепти нового інтегрованого напряму пізнання сфери освіти – освітології.
The article analyzes the genesis of the concept “education”, the main characteristics and indications of contemporaneous education; shows that the contemporaneous education system is open and meets all requirements of synergetic system (open, nonlinear, unbalanced, compound); opens the essence and methodological concepts of the new integrated direction of the education sphere cognition – osvitologiya. |
|
Publisher |
ТОВ «Видавниче підприємство «ЕДЕЛЬВЕЙС»
|
|
Date |
2012
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/711865/1/S_Sysoieva_SOOD%281%29.pdf
- Сисоєва, С.О. (orcid.org/0000-0003-2499-732X <http://orcid.org/0000-0003-2499-732X>) (2012) The education as an object of research Освітологія, 1. pp. 22-29. ISSN 2226-3012 |
|