Record Details

ПРОГРАМНІ ЗАСОБИ ДЛЯ ВІДБОРУ І ФОРМУВАННЯ ВИКЛАДАЦЬКОГО ПЕРСОНАЛУ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title ПРОГРАМНІ ЗАСОБИ ДЛЯ ВІДБОРУ І ФОРМУВАННЯ ВИКЛАДАЦЬКОГО ПЕРСОНАЛУ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ
ПРОГРАММНЫЕ СРЕДСТВА ОТБОРА И ФОРМИРОВАНИЯ ПРЕПОДАВАТЕЛЬСКОГО ПЕРСОНАЛА ЗАВЕДЕНИЯ ВЫСШЕГО ОБРАЗОВАНИЯ
SOFTWARE FOR THE SELECTION AND FORMATION OF THE TEACHING STAFF OF HIGHER EDUCATION INSTITUTION
 
Creator Stepashko, Volodymyr O.
 
Subject заклад вищої освіти; технологія; професійний відбір; науково-педагогічні працівники; організаційна модель; комп’ютерна програма; критерії оцінювання якостей
заведение высшего образования; технология; профессиональный отбор; научно-педагогические работники; организационная модель; компьютерная программа; критерии оценивания качеств
higher educational establishment; technology; professional selection; research and teaching staff; organizational model; computer programme; criteria for evaluating the qualities
 
Description У статті викладено проблему автоматизованого відбору кандидатів на вакантні посади і формування якісного складу науково-педагогічних працівників засобами спеціальної комп’ютерної програми. Актуальність проблеми полягає в необхідності відбору і формування конкурентоспроможного персоналу, здатного забезпечити якісні освітні послуги споживачам на основі новітніх інформаційних технологій. Розроблено аналітичну технологію підтримки ухвали рішення в управлінні процесом відбору і формування викладацького персоналу, зокрема, модель системи відбору і формування якісного складу викладацького персоналу, складники професіограми викладача, факторно-критеріальну субмодель для оцінювання компонентів результативності професійної діяльності науково-педагогічних працівників, спеціальну комп’ютерну програму для з’ясування професійної спроможності претендентів. Оцінювання професійної придатності й моніторинг якісних показників професійної діяльності претендентів у процесі відбору, формування та розвитку викладацького персоналу здійснено на основі методів професіографічного аналізу діяльності, факторно-критеріального моделювання, комп’ютерного програмування, експертного оцінювання. Виокремлено чинники, зокрема, «готовність претендентів до професійної діяльності», «якості особистості», «професійна компетентність», «умови формування професійної компетентності» та відповідно до них компоненти результативності професійної діяльності. На основі розробленої кваліметричної факторно-критеріальної субмоделі визначено рівень сформованості компонентів професійної діяльності науково-педагогічних працівників відповідно до головного критерію «результативність професійної діяльності», факторну вагу та ранговий ряд складників педагогічного професіоналізму. Високий ранговий ряд мають показники «ставлення до справи, соціальна активність, естетична та фізична культура».
В статье изложено проблему автоматизированного отбора кандидатов на вакантные должности и формирования качественного состава научно-педагогических работников с помощью специальной компьютерной программы. Актуальность проблемы состоит в необходимости отбора и формирования конкурентоспособного персонала, который обеспечит качественные образовательные услуги потребителям на основе новых информационных технологий. Разработаны аналитическая технология поддержки принятия решения в управлении процессом отбора и формирования преподавательского персонала, в частности, модель системы отбора и формирования качественного состава преподавательского персонала, компоненты профессиограммы преподавателя, факторно-критериальная субмодель для оценивания компонентов результативности профессиональной деятельности научно-педагогических работников, специальная компьютерная программа для определения профессиональной пригодности претендентов. Определены уровни сформированности компонентов профессиональной деятельности научно-педагогических работников на основе факторно-критериальной субмодели, факторная масса и ранговый ряд компонентов педагогического профессионализма. Оценивание профессиональной способности и мониторинг качественных показателей профессиональной деятельности претендентов в процессе отбора, формирования и развития преподавательского персонала организовано на основе методов профессиографического анализа деятельности, факторно-критериального моделирования, компьютерного программирования, экспертного оценивания. Определены факторы, в частности, «готовность претендентов к профессиональной деятельности», «качества личности», «профессиональная компетентность», «условия формирования профессиональной компетентности» и в соответствии с ними компоненты результативности профессиональной деятельности. На основе разработанной квалиметрической факторно-критериальной субмодели определен уровень сформированности компонентов профессиональной деятельности научно-педагогических работников в соответствии с главным критерием «результативность профессиональной деятельности», факторную массу и ранговый ряд компонентов педагогического профессионализма. Высокий ранговый ряд имеют показатели «понимание студентами сущности процессов и явлений в природе и обществе», «отношение к делу, социальная активность, эстетическая и физическая культура».
The article outlines the challenge of automated selection of candidates for vacant positions and their right composition to secure the quality of teaching staff by means of the special computer programme. The urgency of the problem is the need to select and build a competitive team of professionals committed to providing high-quality educational services to consumers based on the latest information technologies. The analytical technology of decision-making support in the management of recruiting staff and creating academic structures has been developed. In particular, the model of selection and composition of quality teaching staff and components of their job descriptions, factor-criterial submodel for the evaluation of the performance components of the teaching staff professional activity, the special computer software to determine applicants’ occupational suitability. Assessment of professional competence and monitoring of the qualitative indicators of the applicants’ professional activity in selection, formation and professional development of teaching staff as well as in creating academic structures have been carried out on the basis of professional activity analysis methods, factor-criterial modeling, computer programming, and expert evaluation. Such factors as “applicants’ readiness for professional activity”, “personality qualities”, “professional competence”, “conditions of professional competence development” have been singled out, and it has resulted in creating components of professional efficiency. On the basis of developed qualimetric factor-criterial submodel, the level of formation of teaching staff professional activity components has been determined in accordance with the main criterion of “professional efficiency”, as well as the factor weight and the rank number of pedagogical professionalism components. The high ranked series have indicators of “students’ understanding of the essence of processes and phenomena in nature and society”, “commitment, social activity, aesthetic and physical culture”.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2018-09-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття

Peer-reviewed Article

рецензируемая статья

 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2395
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 66, No 4 (2018); 260-271
Информационные технологии и средства обучения; Vol 66, No 4 (2018); 260-271
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 66, No 4 (2018); 260-271
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 66, No 4 (2018); 260-271
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2395/1384
 
Rights Copyright (c) 2018 Volodymyr O. Stepashko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0