ВПЛИВ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ОСОБИСТОСТІ ФАХІВЦЯ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
ВПЛИВ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ОСОБИСТОСТІ ФАХІВЦЯ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ
ВЛИЯНИЕ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ НА ФОРМИРОВАНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ СПЕЦИАЛИСТА СОЦИАЛЬНОЙ РАБОТЫ INFLUENCE OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES FOR FORMING PROFESSIONAL PERSONAL COMPETENCE OF SOCIAL WORK SPECIALIST |
|
Creator |
Balakhtar, Valentyna V.
|
|
Subject |
інформаційно-комунікаційні технології; Інтернет; компетентність; компетенції; фахівець соціальної роботи; навчальний процес; професійна діяльність
информационно-коммуникационные технологии; Интернет; компетентность; компетенции; специалист социальной работы; учебный процесс; профессиональная деятельность information and communication technologies; Internet; competence; specialist in social work; educational process; professional activity |
|
Description |
Проблема формування компетентності фахівця соціальної роботи є, була і залишається складною проблемою, яка потребує максимально швидкого розв’язання. Нині зростає потреба в підготовці фахівців соціальної сфери, які б відзначалися чітко вираженою професійною спрямованістю, високим інтелектуальним рівнем, творчістю, здатністю до постійного розвитку, вдосконалення, аналізу проблем вразливих категорій населення, планування роботи як соціальних працівників, так і соціальної служби загалом, відданістю загальнолюдським і національним ідеям тощо. Необхідністю якісної освіти майбутніх фахівців соціальної роботи в Україні зумовлено перегляд методів і форм, принципів та підходів до їх навчання. У статті обґрунтовується необхідність використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі, адже нині фахівець соціальної роботи має бути конкурентоспроможним на ринку праці, уміти успішно вирішувати проблеми різного характеру в системі «людина-люлина», спираючись на вміння спілкування й співробітництва з різними категоріями населення, прагнути досягнути цілісного розвитку власної особистості та діяльності, набути компетентності, майстерності, професіоналізму, оскільки найбільшою цінністю нинішнього суспільства є людина, її сутність, індивідуальні особливості. Упровадження в навчальний процес інформаційно-комунікаційних технологій сприяє формуванню професійної компетентності майбутнього фахівця соціальної роботи та є об’єктивним процесом розвитку освіти. Визначаються перспективні напрями використання інформаційно-комунікаційних технологій: які можуть бути як об’єктом вивчення, так і засобом навчання. Представлено результати опитування фахівців соціальної роботи з питань отримання практично-орієнтованих знань та навичок.
Проблема формирования компетентности специалиста социальной работы есть, была и остается сложной проблемой, требующей максимально быстрого решения. Сейчас растет потребность в подготовке специалистов социальной сферы, которых характеризует четко выраженная профессиональная направленность, высокий интеллектуальный уровень, творчество, способность к постоянному развитию, совершенствованию, анализ проблем уязвимых категорий населения, планирование работы как социальных работников, так и социальной службы в целом, преданность общечеловеческим и национальным идеям и тому подобное. Необходимость качественного образования будущих специалистов социальной работы в Украине требует пересмотра методов и форм, принципов и подходов к их обучению. В статье обосновывается необходимость использования информационно-коммуникационных технологий в образовательном процессе, ведь сейчас специалист социальной работы должен быть конкурентоспособным на рынке труда, уметь успешно решать проблемы различного характера в системе «человек-человек», опираясь на умение общения и сотрудничества с различными категориями населения, стремиться достичь целостного развития собственной личности и деятельности, приобрести компетентности, мастерство, профессионализм. Сегодня наибольшей ценностью ообщества является человек, его сущность, индивидуальные особенности. Внедрение в учебный процесс информационно-коммуникационных технологий способствует формированию профессиональной компетентности будущего специалиста социальной работы и является объективным процессом развития образования. Определяются перспективные направления использования информационно-коммуникационных технологий, которые могут быть как объектом изучения, так и средством обучения. Представлены результаты опроса среди специалистов социальной работы по вопросам получения практико-ориентированных знаний и навыков. The problem of forming the competence of a specialist in social work has always been a complex issue that needs to be addressed as rapidly as possible. At present there is a growing demand for specialists in the social sphere, characterized by a clearly defined professional focus, high intellectual level, creativity, the ability to constant development and improvement, analyze the problems of vulnerable population groups, plan the work of both social workers and the social service in general, dedication to human, national ideas etc. The provision of quality education for prospective specialists in social work in Ukraine requires the revision of methods and forms, principles and approaches to their training. The article justifies the necessity of using the information and communication technologies in the educational process, as modern social workers should have a competitive advantage in the labor market, be able to respond efficiently to the problems in the human-human system relying on their own ability to communicate and cooperate with various categories of population, and at the same time striving to achieve a holistic development of one's own personality and professional activity, acquire competences, skills, professionalism. Nowadays the human person, with their essential nature and subjectivity is the highest objective of society. The introduction of information and communication technologies into the training promotes the development of professional competences of the future social workers and is an arms-length process of education development. Prospective trends of using information and communication technologies are determined as following: they can be both the object of study and the means of instructions. The results of a survey among specialists in social work on obtaining practical-oriented knowledge and skills have been presented. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2018-09-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття методи: аналіз науково-методичної літератури у галузі освіти та соціальної роботи, офіційні документи ЄС, нормативно-правові акти та державні стандарти вищої освіти. Також були використані спостереження, синтез, класифікація, системний метод, експертне оп рецензируемая статья — Peer-reviewed Article — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2066
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 66, No 4 (2018); 93-104
Информационные технологии и средства обучения; Vol 66, No 4 (2018); 93-104 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 66, No 4 (2018); 93-104 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 66, No 4 (2018); 93-104 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2066/1365
|
|
Rights |
Copyright (c) 2018 Valentyna V. Balakhtar
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|