Использование платформы HN-MOOC для поддержки обучения в общеобразовательной средней школе
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/711470/
https://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/901 |
|
Title |
Использование платформы HN-MOOC для поддержки обучения в общеобразовательной средней школе
Використання платформи HN-MOOC для підтримки навчання в загальноосвітній середній школі Using the HN-MOOC platform to support learning in secondary schools |
|
Creator |
Богачков, Ю.М.
Яковенко, Ю.В. Ухань, П.С. |
|
Subject |
004.77 General networking applications and services
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques ) 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Цель – апробация авторской концепции Hybrid network Massive open online courses (HN-MOOC) в реальной учебной практике работы общеобразовательной школы. Задачи – обучение преподавателей работе в среде HN-MOOC; разработка классификаторов по предметам и учебных материалов; создание индивидуальных авторских тематических листов; пробное обучение учеников. Объект исследования – среда дистанционного обучения Hybrid network Massive open online courses (HN-MOOC). Предмет исследования – организация учебного взаимодействия в среде HN-MOOC. Метод исследования – эксперимент. Создан прототип на основе сервисов Google. Точка входа http://rcde.com.ua. В прототипе реализованы следующие основные компоненты: авторизация пользователей, списки предметов, тематические классификаторы по предметам, управление учебными элементами, привязка умений (skills) к темам и учебным элементам. Разработана форма тематических листов, на которых осуществляется учебное взаимодействие учеников и преподавателей.
Мета - апробація авторської концепції Hybrid network Massive open online courses (HN-MOOC) в реальному навчальної практиці роботи загальноосвітньої школи. Завдання - навчання викладачів роботі в середовищі HN-MOOC; розробка класифікаторів з предметів і навчальних матеріалів; створення індивідуальних авторських тематичних листів; пробне навчання учнів. Об'єкт дослідження - середовище дистанційного навчання Hybrid network Massive open online courses (HN-MOOC). Предмет дослідження - організація навчальної взаємодії в середовищі HN-MOOC. Метод дослідження - експеримент. Створено прототип на основі сервісів Google. Точка входу http://rcde.com.ua. У прототипі реалізовані наступні основні компоненти: авторизація користувачів, списки предметів, тематичні класифікатори з предметів, управління навчальними елементами, прив'язка умінь (skills) до тем і навчальним елементам. Розроблено форму тематичних листів, на яких здійснюється навчальний взаємодія учнів і викладачів. The goal – testing the author’s conception Hybrid network Massive open online courses (HN-MOOC) in real educational practice of secondary school. Tasks – training of teachers working in an environment HN-MOOC; development of classifiers in the subjects and teaching materials; creating individual copyright thematic sheets; trial training students. The object of study – distance learning environment for Hybrid network Massive open online courses (HN-MOOC). Subject of research – the organization of educational interaction among HN-MOOC. Method of research: experiment. A prototype based on the services of Google. The entry point http://rcde.com.ua. In the prototype, the following main components: user authentication, lists of items subject classifications in subjects management training elements, binding abilities (skills) to the themes and educational elements. Developed a form of thematic sheets on which the educational interaction of students and teachers. |
|
Publisher |
Видавничий центр ДВНЗ «Криворізький національний університет»
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/711470/1/190-193_BogachkovIakovenkoUkhan.pdf
- Богачков, Ю.М., Яковенко, Ю.В. and Ухань, П.С. (2015) Using the HN-MOOC platform to support learning in secondary schools Новітні комп’ютерні технології. Спецвипуск «Хмарні технології в освіті» (13). pp. 190-193. ISSN 2309-1460 |
|