Record Details

Использование платформы HN-MOOC для поддержки обучения в общеобразовательной средней школе

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/711470/
https://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/901
 
Title Использование платформы HN-MOOC для поддержки обучения в общеобразовательной средней школе
Використання платформи HN-MOOC для підтримки навчання в загальноосвітній середній школі
Using the HN-MOOC platform to support learning in secondary schools
 
Creator Богачков, Ю.М.
Яковенко, Ю.В.
Ухань, П.С.
 
Subject 004.77 General networking applications and services
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
373 Kinds of school providing general education
 
Description Цель – апробация авторской концепции Hybrid network Massive open online courses (HN-MOOC) в реальной учебной практике работы общеобразовательной школы. Задачи – обучение преподавателей работе в среде HN-MOOC; разработка классификаторов по предметам и учебных материалов; создание индивидуальных авторских тематических листов; пробное обучение учеников. Объект исследования – среда дистанционного обучения Hybrid network Massive open online courses (HN-MOOC). Предмет исследования – организация учебного взаимодействия в среде HN-MOOC. Метод исследования – эксперимент. Создан прототип на основе сервисов Google. Точка входа http://rcde.com.ua. В прототипе реализованы следующие основные компоненты: авторизация пользователей, списки предметов, тематические классификаторы по предметам, управление учебными элементами, привязка умений (skills) к темам и учебным элементам. Разработана форма тематических листов, на которых осуществляется учебное взаимодействие учеников и преподавателей.
Мета - апробація авторської концепції Hybrid network Massive open online courses (HN-MOOC) в реальному навчальної практиці роботи загальноосвітньої школи. Завдання - навчання викладачів роботі в середовищі HN-MOOC; розробка класифікаторів з предметів і навчальних матеріалів; створення індивідуальних авторських тематичних листів; пробне навчання учнів. Об'єкт дослідження - середовище дистанційного навчання Hybrid network Massive open online courses (HN-MOOC). Предмет дослідження - організація навчальної взаємодії в середовищі HN-MOOC. Метод дослідження - експеримент. Створено прототип на основі сервісів Google. Точка входу http://rcde.com.ua. У прототипі реалізовані наступні основні компоненти: авторизація користувачів, списки предметів, тематичні класифікатори з предметів, управління навчальними елементами, прив'язка умінь (skills) до тем і навчальним елементам. Розроблено форму тематичних листів, на яких здійснюється навчальний взаємодія учнів і викладачів.
The goal – testing the author’s conception Hybrid network Massive open online courses (HN-MOOC) in real educational practice of secondary school. Tasks – training of teachers working in an environment HN-MOOC; development of classifiers in the subjects and teaching materials; creating individual copyright thematic sheets; trial training students. The object of study – distance learning environment for Hybrid network Massive open online courses (HN-MOOC). Subject of research – the organization of educational interaction among HN-MOOC. Method of research: experiment. A prototype based on the services of Google. The entry point http://rcde.com.ua. In the prototype, the following main components: user authentication, lists of items subject classifications in subjects management training elements, binding abilities (skills) to the themes and educational elements. Developed a form of thematic sheets on which the educational interaction of students and teachers.
 
Publisher Видавничий центр ДВНЗ «Криворізький національний університет»
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/711470/1/190-193_BogachkovIakovenkoUkhan.pdf
- Богачков, Ю.М., Яковенко, Ю.В. and Ухань, П.С. (2015) Using the HN-MOOC platform to support learning in secondary schools Новітні комп’ютерні технології. Спецвипуск «Хмарні технології в освіті» (13). pp. 190-193. ISSN 2309-1460