Record Details

Учнівство в професійній освіті й навчанні країн Європейського Союзу

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/707799/
http://ivet-ua.science/publications/journals/237-naukovyi-visnyk
 
Title Учнівство в професійній освіті й навчанні країн Європейського Союзу
Ученичество в профессиональном образовании и обучении стран ЕС
Apprenticeship in vocational education and training of EU coutries
 
Creator Леу, Сніжана Олексіївна
 
Subject 37.09 Organization of instruction
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті проаналізовано аспекти учнівства в структурах європейських класичних моделей професійної освіти і навчання крізь призму загального, особливого й одиничного. Процеси євроінтеграції і модернізація системи професійної освіти і навчання України потребують дослідження кращих зарубіжних практик для розширення можливостей адаптації, або застосування ефективних практичних форм професійного навчання, однією з яких є учнівство (аpprenticeship).
У статті показано, що учнівство, що глибоко проникало корінням ще в часи Середньовіччя, на сьогодні є потужним інструментом підтримання конкурентоспроможності (підприємств, навчальних закладів та працівників) і досягнення запланованого професійного рівня без відриву від виробництва. Учнівство сприяє повноцінному «зануренню» в професію вже з перших днів навчання. Це дає змогу досягти високої якості професійної підготовки й задоволеності як роботодавця, так і працівника.
У статті представлено характерні риси трьох найбільш поширених форм практичної професійної підготовки на підприємстві (практика, стажування й учнівство); розкрито основні аспекти учнівства у системах професійної освіти і навчання країн ЄС, що представлені в ліберально-ринковій, державно-бюрократичній і дуально-корпоративній моделях; виявлено характерні прояви обов’язкових аспектів учнівства у кожній із систем. За результатами проведеного дослідження у статті зроблено висновок, що учнівство є гнучкою формою професійної підготовки і здатне адаптуватися до умов системи, в рамках якої впроваджується, зберігаючи при цьому свої характерні особливості.
Статья исследует аспекты ученичества в структурах европейских «классических» моделей профессионального образования и обучения сквозь призму общего, особенного и единичного. Процессы евроинтеграции и модернизации системы профессионального образования и обучения Украины нуждается в исследовании лучших зарубежных практик сферы профессионального образования и обучения для расширения возможностей адаптации или использования эффективных практических форм профессионального образования, одной из которых является ученичество (аpprenticeship).
В статье показано, что ученичество, которое глубоко проникает корнями еще во времена Средневековья, сегодня является мощным инструментом поддержания конкурентоспособности (предприятий, учебных заведений и работников) и достижения запланированного профессионального уровня без отрыва от обучения. Ученичество способствует лучшему полноценному «погружение» в профессию уже с первых дней обучения. Это дает возможность достичь высокого качества профессиональной подготовки и удовлетворения, непосредственно, работодателя.
В статье представлены характерные черты трех наиболее распространённых форм практической профессиональной подготовки на предприятии (практика, стажировка и ученичество); раскрыто основные аспекты ученичества в системах профессионального образования и обучения стран ЕС, которые представлены в либерально-рыночной, государственно-бюрократической и дуально-корпоративной моделях; выявлены характерные проявления обязательных аспектов ученичества в каждой системе. По результатам проведенного исследования в статье было сделано вывод, что ученичество является гибкой формой профессиональной подготовки и способно адаптироваться к условиям системы, в рамках которой внедряется, сохраняя при этом свои характерные особенности.
The article contains the information on apprenticeship aspects in the structures of European VET “classic” models from the perspective of its historical development and specific features. Modern difficult socio-economic conditions make to look into best VET practices and gain the knowledge about foreign experience and widen the implementation possibilities and use of efficient VET forms where the apprenticeship is one of them.
The apprenticeship goes deep into the Middle ages and today it is a strong tool to keep the competitiveness (enterprises, training institutions and students) and reach the planned professional level in off-work hours. The apprenticeship promotes “the dive” into a profession beginning with the first training days that gives the possibility to get the high quality of vocational education and training and an employer’s satisfaction in particular.
The outstanding characteristics of the three most spread in-service-VET forms are represented in the article. They are internship, traineeship and apprenticeship. The main aspects of apprenticeship in European “classic” VET system models (liberal market, state burocratic and dual corporatist) are envisaged and the features of apprenticeship’s obligatory elements in every model are outlined in the article. On the results of the research there was resumed that the apprenticeship is a flexible form of VET and it is able to fall in with the conditions of a system, it is being implemented in, keeping its characteristic features.
 
Publisher ТОВ «Міленіум»
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/707799/1/%D1%83%D1%87%D0%BD%D1%96%D0%B2%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE_%D0%9D%D0%92.pdf
- Леу, Сніжана Олексіївна (orcid.org/0000-0001-8616-1005 <http://orcid.org/0000-0001-8616-1005>) (2016) Apprenticeship in vocational education and training of EU coutries Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. Професійна педагогіка (12). pp. 116-126. ISSN 2223-5752