КРИТЕРІЇ ДОБОРУ ІГРОВИХ СИМУЛЯТОРІВ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ПРОГРАМІСТІВ
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
КРИТЕРІЇ ДОБОРУ ІГРОВИХ СИМУЛЯТОРІВ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ПРОГРАМІСТІВ
КРИТЕРИИ ОТБОРА ИГРОВЫХ СИМУЛЯТОРОВ ДЛЯ ФОРМИРОВАНИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ БУДУЩИХ ИНЖЕНЕРОВ-ПРОГРАММИСТОВ SELECTION CRITERIA OF GAMES SIMULATION USED TO DEVELOP PROFESSIONAL COMPETENCIES OF THE FUTURE SOFTWARE ENGINEERS |
|
Creator |
Kontsedailo, Valerii V.
Vakaliuk, Tetiana A. |
|
Subject |
професійні компетентності; м’які компетентності; інженери-програмісти; критерії добору; ігрові симулятори
профессиональные компетентности; мягкие компетентности; инженеры-программисты; критерии отбора; игровые симуляторы professional competences; soft competence; software engineers; selection criteria; simulation games |
|
Description |
У статті наведено критерії й відповідні показники добору ігрових симуляторів для формування професійних компетентностей майбутніх інженерів-програмістів. Зазначено, що професійні компетентності поділяються на тверді і м'які. Уточнено такі поняття, як «професійні м'які компетентності» й «ігрові стимулятори». З 14 запропонованих ігрових симуляторів методом експертного оцінювання визначено 5 найбільш доцільних ігрових симуляторів для формування професійних м’яких компетентностей майбутніх інженерів-програмістів. Уточнено, що для експертного оцінювання було залучено 20 фахівців різного профілю, які мають досвід та безпосередньо пов’язані з професійною підготовкою майбутніх інженерів-програмістів. Виділено дидактичний, функціональний та проектувальний критерії добору ігрових симуляторів для формування професійних компетентностей майбутніх інженерів-програмістів, а також показники до кожного з зазначених критеріїв. До дидактичного критерію віднесено: відповідність темам ы компетентностям; реалістичність; взаємодія з іншими ролями; можливість аналізу результатів і помилок; адаптивність рівня складності; підтримка різних сценаріїв і методології розробки ПЗ. До функціонального критерію віднесено: зручність інтерфейсу; захоплюючий ігровий процес; безкоштовність; мультиплеєр; гра зі штучним інтелектом; багатомовність. Технологічний критерій включає такі показники: кросплатформність; простота налаштування; сумісність з мобільними пристроями. Наведено порівняльну характеристику відібраних ігрових симуляторів за всіма критеріями і показниками. Визначено, що відповідно до зазначених критеріїв і показників найбільш доцільними, зручними та ефективними ігровими симуляторами для формування професійних м’яких компетентностей майбутніх інженерів-програмістів за проявом усіх критеріїв є ігрові симулятори SimSE, GameDevTycoon, Software Inc.
В статье приведены критерии и соответствующие показатели отбора игровых симуляторов для формирования профессиональных компетентностей будущих инженеров-программистов. Отмечено, что профессиональные компетентности делятся на твердые и мягкие. Уточнены такие понятия, как «профессиональные мягкие компетентности» и «игровые симуляторы». Из 14 предложенных игровых симуляторов методом экспертной оценки определены 5 самых целесообразных игровых симуляторов для формирования профессиональных мягких компетентностей будущих инженеров-программистов. Уточнено, что для экспертной оценки были привлечены 20 специалистов различного профиля, которые имеют опыт и непосредственно связанные с профессиональной подготовкой будущих инженеров-программистов. Выделено дидактический, функциональный и проектировочный критерии отбора игровых симуляторов для формирования профессиональных компетентностей будущих инженеров-программистов, а также показатели к каждому из указанных критериев. К дидактическому критерию отнесены: соответствие темам и компетентностям; реалистичность; взаимодействие с другими ролями; возможность анализа результатов и ошибок; адаптивность уровня сложности; поддержка различных сценариев и методологий разработки ПО. К функциональному критерию отнесены: удобство интерфейса; захватывающий игровой процесс; бесплатность; мультиплеер; игра с искусственным интеллектом; многоязычность. Технологический критерий включает следующие показатели: кроссплатформенность; простоту настройки; совместимость с мобильными устройствами. Приведена сравнительная характеристика отобранных игровых симуляторов по всем критериям и показателям. Определено, что в соответствии с указанными критериями и показателями наиболее целесообразными, удобными и эффективными игровыми симуляторами для формирования профессиональных мягких компетентностей будущих инженеров-программистов по проявлению всех критериев являются игровые симуляторы SimSE, GameDevTycoon, Software Inc. Criteria and corresponding indicators for simulation games selection used to develop professional soft competencies of the future software engineers are represented in the article. Professional competences division into hard and soft ones is specified. Such concepts as “professional soft competence” and “game stimulators” are clarified. Five most suitable gaming simulators from the 14 proposed simulation games used to form professional soft competencies of future software engineers have been identified by expert assessment (peer review). It is stated that 20 experienced professionals in different fields and directly relevant to the professional training of future software engineers were involved in the peer review. The didactic, functional and technological selection criteria for games simulation used for developing professional soft competencies of future software engineers are defined. Indicators for each of these criteria are described as well. The didactic criterion includes the indicators as follows: relevance to the topics and competencies; realism; interaction with other roles; possibility of analyzing results and errors; adaptable to complexity level; support for various software development scenarios and methodologies. The functional criterion consists of the following indicators: interface usability; exciting game-play; free of charge; multiplayer; option to play with an artificial intelligence; multilingualism. The technological criterion comprises the following indicators: cross-platform play; easy to configure; compatible with mobile devices. Based on the defined criteria and indicators, detailed comparison of the selected simulation games is rendered. SimSE, GameDevTycoon, Software Inc. are determined as the most suitable, convenient and effective simulation games for developing professional soft competencies of future software engineers in accordance with defined criteria and indicators. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2018-07-01
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття — рецензируемая статья — Peer-reviewed Article — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2039
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 65, No 3 (2018); 133-151
Информационные технологии и средства обучения; Vol 65, No 3 (2018); 133-151 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 65, No 3 (2018); 133-151 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 65, No 3 (2018); 133-151 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2039/1347
|
|
Rights |
Copyright (c) 2018 Valerii V. Kontsedailo, Tetiana A. Vakaliuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|