Record Details

КОМУНІКАЦІЯ В ІНТЕРНЕТ-ПРОСТОРІ: ПСИХОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title КОМУНІКАЦІЯ В ІНТЕРНЕТ-ПРОСТОРІ: ПСИХОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ
КОММУНИКАЦИЯ В ИНТЕРНЕТ-ПРОСТРАНСТВЕ: ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ АСПЕКТ
COMMUNICATION IN THE INTERNET SPACE: PSYCHOLOGICAL ASPECT
 
Creator Lazarenko, Nataliia I.
Kolomiets, Alla M.
Palamarchuk, Olha M.
 
Subject Інтернет-простір; процес комунікації; екоорієнтоване буття; суб’єкт Інтернет-середовища; інноваційні Інтернет-технології; гуманістичний потенціал; розвиток особистості
Интернет-пространство; процесс коммуникации; экоориентированное бытие человека; субъект Интернет-среды; инновационные Интернет-технологии; гуманистический потенциал; развитие личности
Internet space; communication process; eco-oriented human existence; subject of the Internet environment; innovative Internet technologies; humanistic potential; personality development
 
Description У статті проаналізовано буття людини в середовищі Інтернет-простору, розкрито особливості впливу мережі Інтернет на вчинки і поведінку суб’єкта Інтернет-середовища в системі «людина – Інтернет-простір - суспільство». Здійснено психологічний аналіз комунікації в сучасному Інтернет-просторі. З’ясовано, що на сучасному етапі розвитку суспільства, існування людини в Інтернет-просторі досить часто розглядається як альтернативна форма буття, яка є привабливішою від об’єктивного світу і тим самим створює нові варіанти психологічної залежності. Доведено, що впровадження інноваційних Інтернет-технологій, потребує трансформування всіх сфер Інтернет-діяльності в гуманно орієнтовану парадигму, тобто екологічну взаємодію людини з інформацією в Інтернет-середовищі. Встановлено, що екоорієнтована модель буття людини в Інтернет-просторі є динамічним інноваційним процесом екологічного Інтернет-перетворення і саморозвитку особистості Інтернет-користувача, тобто специфічний сплав раціонального й емоційного; систематизованого й безсистемного в системі відносин «людина – Інтернет-простір – суспільство». Визначено, що особистісна позиція суб’єкта Інтернет-простору виступає ядром екологічно орієнтованої моделі буття сучасної людини в Інтернет-середовищі й проявляється у формах вільного особистісно корисного використання Інтернет-технологій та Інтернет-комунікації. Досліджено ставлення суб’єктів Інтернет-простору до власного інформаційного життя в ньому, а також до проблем взаємодії у системі «людина – Інтернет-простір - суспільство». Виявлено, що для переважної більшості досліджуваних, комунікація в Інтернет-просторі - це особливий тип взаємодії між людьми, що здійснюється в умовах відсутності безпосереднього контакту; має свою специфічну філософію і звільняє від будь-яких форм як зовнішнього, так і внутрішнього примусу, прагматичних артикуляцій, наявних соціальних ролей та соціальних стереотипів. Визначео, що досліджувані демонструють різний ступінь необхідної та бажаної комунікації в Інтернет-просторі.
В статье проанализировано бытие человека в среде Интернет-пространства, раскрыты особенности влияния сети Интернет на поступки и поведение субъекта Интернет-среды в системе «человек – Интернет-пространство – общество». Осуществлен психологический анализ коммуникации в современном Интернет-пространстве. Установлено, что на современном этапе развития общества, существование человека в Интернет-пространстве достаточно часто рассматривается как альтернативная форма бытия, которая является привлекательнее объективного мира и тем самым создает новые варианты психологической зависимости. Доказано, что внедрение инновационных Интернет-технологий, требует трансформации всех сфер Интернет-деятельности в направлении гуманистически ориентированного, то есть экологического взаимодействия человека с информацией в Интернет-среде. Установлено, что экоориентованная модель бытия человека в Интернет-пространстве представляет собой динамичный инновационный процесс экологического Интернет-преобразования и саморазвития личности Интернет-пользователя, то есть специфический сплав рационального и эмоционального; систематизированного и бессистемного в системе отношений «человек - Интернет-пространство - общество». Определено, что личностная позиция субъекта Интернет-пространства выступает ядром экологически ориентированной модели бытия современного человека в Интернет-среде и проявляется в формах свободного личностно полезного использования Интернет-технологий и Интернет-коммуникации. Исследовано отношение субъектов Интернет-пространства к собственному информационной жизни в нем, а также к проблемам взаимодействия в системе «человек – Интернет-пространство – общество». Выявлено, что для подавляющего большинства испытуемых, коммуникация в Интернет-пространстве – это особый тип взаимодействия между людьми, осуществляется в условиях отсутствия непосредственного контакта; имеет свою специфическую философию и освобождает от любых форм как внешнего, так и внутреннего принуждения, прагматических артикуляций, имеющихся социальных ролей и социальных стереотипов. Определено, что исследуемые демонстрируют разную степень необходимой и желанной коммуникации в Интернет-пространстве.
The article analyzes the existence of a person in the Internet space environment, discloses the peculiarities of the influence of the Internet on the actions and behavior of the subject of the Internet environment in the system "man - Internet space - society". The psychological analysis of communication in the modern Internet space is carried out. It is found out that at the present stage of development of a society, the existence of a person in the Internet space is often considered as an alternative form of being, which is more attractive than the objective world and thus creates new variants of psychological dependence. It is proved that the introduction of innovative Internet technologies requires the transformation of all spheres of Internet activity into a humane-oriented paradigm, that is, the ecological interaction of a person with information in the Internet environment. It is established that an eco-oriented model of human existence in the Internet space represents a dynamic innovative process of ecological Internet-transformation and self-development of the personality of the Internet user, that is, a specific alloys of rational and emotional; systematized and unsystematic in the system of relations "man - Internet space - society". It is determined that the personality of the subject of the Internet space acts as the nucleus of an ecologically oriented model of the being of a modern person in the Internet environment and manifests itself in the forms of free personally useful use of Internet technologies and Internet communication. The attitude of subjects of the Internet space to its own informational life in it, as well as problems of interaction in the system "man - Internet space - society" is investigated. It is revealed that for the vast majority of the researchers, communication in the Internet space is a special type of interaction between people, carried out in the absence of direct contact; has its own specific philosophy and frees of all forms of external and internal coercion, pragmatic articulations, existing social roles and social stereotypes. We recognize that the researchers demonstrate different degrees of necessary and desired communication in the Internet space.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2018-07-01
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття
У межах психологічних проблем комунікації в Інтернет-просторі зарубіжними та українськими вченими вирішуються, перш за все, наступні питання: соціальних мереж у сучасному суспільстві (О. Терешкун [1]); вираження ознак віртуального комунікативного простору
рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2036
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 65, No 3 (2018); 249-261
Информационные технологии и средства обучения; Vol 65, No 3 (2018); 249-261
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 65, No 3 (2018); 249-261
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 65, No 3 (2018); 249-261
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2036/1346
 
Rights Copyright (c) 2018 Nataliia I. Lazarenko, Alla M. Kolomiets, Olha M. Palamarchuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0