Record Details

Налагодження взаємодії між учасниками впровадження освітніх реформ

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/710947/
 
Title Налагодження взаємодії між учасниками впровадження освітніх реформ
Enhancing interaction among the participants of educational reform
 
Creator Іванченко, С.М.
Каніболоцька, М.С.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.09 Organization of instruction
 
Description Як актуальна на сьогоднішній день розглядається організація соціально-психологічного супроводу, спрямованого на підтримку освітніх реформ не лише на рівні суспільства, а й окремих навчальних закладів. Звертається увага на необхідність налагодження взаємодії між учасниками процесу впровадження реформи освіти. Cоціально-психологічні підходи до соціальної взаємодії розділено на дві групи: пряма комунікація “обличчям-до-обличчя” і опосередкована комунікація за допомогою, зокрема, соціальних мереж. Представлено результати двох емпіричних досліджень у межах всеукраїнського експерименту: онлайнового опитування учасників експерименту та групової дискусії методом знаходження консенсусу серед педагогів експериментальних шкіл. Результати опитування щодо користування соціальними медіа показали, що педагоги далеко не повною мірою використовують інтернет-ресурси для професійної комунікації, недостатньо проявляють свою особисту позицію через поширення освітнього контенту, обмін думками або коментування. Другий етап експерименту – групова дискусія – передбачав взаємодію учасників (освітян, учнів та їхніх батьків) на основі застосування соціально-психологічних технологій. Апробовано метод знаходження консенсусу, за допомогою якого педагоги вчилися досягати згоди щодо проблемних питань реформування освіти. У різних групах педагогів консенсус досягався неоднаково легко, але загалом цей метод дає змогу підвищити рівень обізнаності громадян щодо освітніх реформ, сформувати проактивну позицію щодо їх упровадження, покращити діалог між учасниками навчально-виховного процесу щодо проблем школи в контексті освітніх нововведень, сформувати готовність до впровадження освітніх інновацій.
Perspectives of the organisation of social psychological support aimed at the educational reform implementation are discussed. It’s stressed that there is a need to enhance social interaction among the participants of educational process at the level of educational settings. Social psychological approaches to social interaction are grouped depending on the definition of interaction – as a communication (direct and indirect) or a joint activity. The findings of two empirical studies within the national experiment are presented: online interview of the participants, and group discussions by the consensus method in school teachers from different settings. Online interview on the social media use have revealed that the teacher use of Internet recourses for professional communication is not sufficient; not so many teachers express their personal positions through spreading content, opinion exchange or commenting in the networks. The second stage of the experiment assumes organization of interaction among the participants – teachers, students, and their parents – with the use of social psychological technologies. Specifically, a consensus method was applied due to find a common solution of educational reform issues in school teachers. Group discussions demonstrate different progress in the groups, though this method has a potential in improving knowledge; forming proactive position towards reform implementation; improving a dialog between the participants of educational process on the school innovations.
 
Publisher Міленіум
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/710947/1/Ivanchenko_Kanibolotska_2017.pdf
- Іванченко, С.М. (orcid.org/0000-0002-1434-5048 <http://orcid.org/0000-0002-1434-5048>) and Каніболоцька, М.С. (orcid.org/0000-0002-4880-8207 <http://orcid.org/0000-0002-4880-8207>) (2017) Enhancing interaction among the participants of educational reform Наукові студії із соціальної та політичної психології, 39 (42). pp. 178-182. ISSN 2309-8287