Record Details

Professional activity of andragog: functions and competencies

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/710732/
https://farplss.org/index.php/journal/article/view/347
 
Title Professional activity of andragog: functions and competencies
Професійна діяльність андрагога: функції та компетенції
 
Creator Sorochan, Tamara
 
Subject 37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
374 Education and training out of school. Further education
 
Description The article reveals the problem of readiness of andragogs, the experts in adult education, to the professional activity. It also generalizes the features of the adult education. For the first time the correlation between competence and functions of the andragog, which determines its professionalization, is presented. The author's position is to determine the levels of development and the structure of competencies, to reveal the features of the implementation of various functions of the andragogs, and to substantiate the moduses, characterizing the state of the formation and development of competencies, the complication of their functions.
У статті висвітлюється проблема готовності андрагогів, експертів з освіти дорослих, до професійної діяльності, також узагальнюються особливості освіти дорослих. Вперше представлено співвідношення між компетенцією та функціями андрагога, що визначає його професіоналізацію. Позиція автора полягає у визначенні рівнів розвитку та структури компетенцій, виявленні особливостей реалізації різних функцій андрагогів та обгрунтуванні модулів, що характеризують стан формування та розвитку компетенцій, ускладнення їх функції.
 
Publisher Accent graphics communications
 
Date 2018
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/710732/1/Sorochan%20EC.pdf
- Sorochan, Tamara (orcid.org/0000-0002-4704-2385 <http://orcid.org/0000-0002-4704-2385>) (2018) Professional activity of andragog: functions and competencies Fundamental applied researches in practice of leading scientific schools, 2 (26). pp. 287-293. ISSN 2313-7525