Проблема соціалізації особистості в освітній діяльності в умовах неперервної освіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/710727/
|
|
Title |
Проблема соціалізації особистості в освітній діяльності в умовах неперервної освіти
Problem of personal socialization in educational activity in conditions of continuous education |
|
Creator |
Левченко, В.В.
|
|
Subject |
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
374 Education and training out of school. Further education |
|
Description |
У статті представлено теоретичний та практичний аспекти освітньої соціалізації педагогічних працівників в умовах неперервної освіти. Важливими аспектами діяльності суб’єктів освітнього процесу, які підвищують ефективність соціалізації є: вміння добирати і реалізовувати різноманітні методи і форми виховання; застосовувати індивідуальний підхід, що сприяє саморозвитку особистості; виконання діагностичної, проектувальної, організаційної, інформаційно-консультаційної, аналітичної, рефлексивної функції під час проведення освітньої діяльності.
The article presents the theoretical and practical aspects of educational socialization of pedagogical workers in conditions of continuous education. Important aspects of the activities of subjects of the educational process, which increase the effectiveness of socialization are: the ability to select and implement a variety of methods and forms of education; apply an individual approach that promotes self-development of the individual; performance of diagnostic, design, organizational, informational and consulting, analytical, and reflexive functions during educational activities. |
|
Publisher |
Шкільний світ
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/710727/1/%D0%9B%D0%B5%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%81%D1%82_13.05.2018.pdf
- Левченко, В.В. (2018) Problem of personal socialization in educational activity in conditions of continuous education Методист, 6. pp. 58-61. |
|