Record Details

Проблема соціалізації особистості в освітній діяльності в умовах неперервної освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/710727/
 
Title Проблема соціалізації особистості в освітній діяльності в умовах неперервної освіти
Problem of personal socialization in educational activity in conditions of continuous education
 
Creator Левченко, В.В.
 
Subject 37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
374 Education and training out of school. Further education
 
Description У статті представлено теоретичний та практичний аспекти освітньої соціалізації педагогічних працівників в умовах неперервної освіти. Важливими аспектами діяльності суб’єктів освітнього процесу, які підвищують ефективність соціалізації є: вміння добирати і реалізовувати різноманітні методи і форми виховання; застосовувати індивідуальний підхід, що сприяє саморозвитку особистості; виконання діагностичної, проектувальної, організаційної, інформаційно-консультаційної, аналітичної, рефлексивної функції під час проведення освітньої діяльності.
The article presents the theoretical and practical aspects of educational socialization of pedagogical workers in conditions of continuous education. Important aspects of the activities of subjects of the educational process, which increase the effectiveness of socialization are: the ability to select and implement a variety of methods and forms of education; apply an individual approach that promotes self-development of the individual; performance of diagnostic, design, organizational, informational and consulting, analytical, and reflexive functions during educational activities.
 
Publisher Шкільний світ
 
Date 2018
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/710727/1/%D0%9B%D0%B5%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%81%D1%82_13.05.2018.pdf
- Левченко, В.В. (2018) Problem of personal socialization in educational activity in conditions of continuous education Методист, 6. pp. 58-61.