Організаційні методи дистанційного навчання в закладах професійної (професійно-технічної) освіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/710719/
http://vspu.net/ojs/index.php/sit/article/view/367 |
|
Title |
Організаційні методи дистанційного навчання в закладах професійної (професійно-технічної) освіти
Организационные методы дистанционного обучения в учреждениях профессионального (профессионально-технического) образования Organizational methods of distance learning in institutions of vocational (vocational) education |
|
Creator |
Петренко, Лариса Михайлівна
|
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.02 General questions of didactics and method 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
Проаналізовано стан організаційно-педагогічного забезпечення дистанційного професійного навчання в професійно-технічних навчальних закладах; виявлено, що дистанційне професійне навчання в цих закладах запроваджується за ініціативою окремих педагогів; за результатами SPOT-аналізу з’ясовано проблеми повільного використання цієї форми організації професійної підготовки кваліфікованих робітників. Обґрунтовано, що методологічною основою дистанційного професійного навчання є учіння про організацію діяльності як цілісну систему з чітко визначеними характеристиками, логічною структурою і процесом її реалізації, що потребує упорядкування, створення певних взаємозв’язків для приведення його в дію та управління. Організація дистанційного професійного навчання передбачає використання низки відповідних організаційно-педагогічних методів, як важливих складових механізму управління освітнім процесом. Висвітлено потенціал системи дистанційного навчання на платформі Moodle в організації професійного навчання майбутніх кваліфікованих робітників. Вона включає організаційні методи, пов’язані з жорстким розподілом функцій між виконавцями, які діють на основі жорсткого регламентування і ретельного контролю. Проанализировано состояние организационно-педагогического обеспечения дистанционного профессионального обучения в профессионально-технических учебных заведениях; выявлено, что дистанционное профессиональное обучение в этих учебных заведениях используется по инициативе отдельных педагогов; в результате SPOT-анализа выявлены проблемы медленного внедрения этой формы организации профессиональной подготовки квалифицированных рабочих. Обосновано, что методологической основой дистанционного профессионального обучения является учение об организации деятельности как целостной системы с четко определенными характеристиками, логической структурой и процессом ее реализации, что требует упорядочения, создания определенных взаимосвязей для приведения ее в действие и управления. Организация дистанционного профессионального обучения предусматривает использование ряда соответствующих организационно-педагогических методов, как важных составляющих механизма управления образовательным процессом. Показан потенциал системы дистанционного обучения на платформе Moodle в организации профессионального обучения будущих квалифицированных рабочих. Она включает организационные методы, связанные с жестким распределением функций между исполнителями, которые действуют на основе жесткого регламентирования и тщательного контроля. The state of organizational-pedagogical provision of distance professional training in vocational schools is analyzed; it was revealed that distance professional training in these institutions is being implemented on the initiative of individual educators; according to the results of the SPOT-analysis, the problems of the slow use of this form of professional training of skilled workers were clarified. It is substantiated that the methodological basis of distance vocational training is the study of the organization of activities as an integral system with clearly defined characteristics, logical structure and the process of its implementation, which needs to be streamlined, the creation of certain interconnections to bring it into operation and management. The organization of distance vocational training involves the use of a number of relevant organizational and pedagogical methods as important components of the management mechanism of the educational process. The potential of the distance learning system on the Moodle platform in organizing the training of future skilled workers is highlighted. It includes organizational methods related to the rigid distribution of functions between performers acting on the basis of strict regulation and close control. |
|
Publisher |
ТОВ фірма «Планер»
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/710719/1/%D0%92%D1%96%D0%BD%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8F_%D0%9F%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%9B%D0%9C.pdf
- Петренко, Лариса Михайлівна (orcid.org/0000-0002-7604-7273 <http://orcid.org/0000-0002-7604-7273>) (2018) Organizational methods of distance learning in institutions of vocational (vocational) education Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми (50). pp. 151-156. ISSN 2412-1142 |
|