Моделювання уроку інформатики майбутніми вчителями
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/710627/
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/821 |
|
Title |
Моделювання уроку інформатики майбутніми вчителями
Modeling a informatics’ lesson by future teachers |
|
Creator |
Шокалюк, С.В.
Мінтій, І.С. Моісеєнко, М.В |
|
Subject |
004.94 Simulation
373 Kinds of school providing general education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
The aim of the study is to review the methodical aspects of laboratory classes in “Methodic of learning informatics in the high school”, their place and role in the practical training of the future teacher of informatics. Objectives of the study are to analyze the curricula for the training of bachelors and masters in specialty 014 Secondary education (Informatics); development of model of formation of professional competences of the teacher of informatics using different forms of training organization; definition of the list of assignments from the laboratory classes of the discipline “Methodic of learning informatics in the high school” and an overview of the methodical recommendations for their implementation. The object of research is the formation of professional competences of future teachers of informatics. The subject of research is the technology of formation and development of general professional competencies of future teachers of informatics. The results of the study may be implemented in the teacher’s training process according to the Concept of pedagogical education development.
Метою дослідження є огляд методичних аспектів проведення лабораторних занять з дисципліни «Методика навчання інформатики у старшій школі», їх місця та ролі у практичній підготовці майбутнього вчителя інформатики. Задачами дослідження є аналіз навчальних планів підготовки бакалаврів та магістрів зі спеціальності 014 Середня освіта (Інформатика); розробка моделі формування професійних компетентностей вчителя інформатики з використанням різних форм організації навчання; визначення переліку залікових завдань з лабораторних занять дисципліни «Методика навчання інформатики у старшій школі» та огляд методичних рекомендацій щодо їх виконання. Об’єктом дослідження є формування професійних компетентностей майбутніх учителів інформатики. Предметом дослідження є технології формування та розвитку загальнопрофесійних компетентностей майбутніх учителів інформатики. Результати дослідження можуть бути упроваджені у навчальний процес підготовки відповідно Концепції розвитку педагогічної освіти. |
|
Publisher |
Видавничий центр ДВНЗ «Криворізький національний університет»
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/710627/1/084-093_ShokaliukMintiiMoiseenko.pdf
- Шокалюк, С.В. (orcid.org/0000-0003-3774-1729 <http://orcid.org/0000-0003-3774-1729>), Мінтій, І.С. (orcid.org/0000-0003-3586-4311 <http://orcid.org/0000-0003-3586-4311>) and Моісеєнко, М.В (orcid.org/0000-0003-4401-0297 <http://orcid.org/0000-0003-4401-0297>) (2018) Modeling a informatics’ lesson by future teachers New computer technology (16). pp. 84-93. ISSN 2309-1460 |
|