Record Details

Управління громадсько-активною школою як відкритою соціально-педагогічною системою

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/710553/
 
Title Управління громадсько-активною школою як відкритою соціально-педагогічною системою
Управление общественно-активной школой как открытой социально-педагогической системой
Management of a public-active school as an open social-pedagogical system
 
Creator Онаць, Олена Миколаївна
 
Subject 37.07 Management aspects of educational institutions
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті розкрито сутність громадсько-активної школи як відкритої соціально-педагогічної системи, яка може бути оптимальною моделлю нової української школи; представлено філософію її діяльності та характеристику складових моделі ГАШ, яка відображає основні напрями діяльності та визначає шляхи співпраці школи, влади та громади.
В статье раскрыто сущность общественно-активной школы как открытой социально-педагогической системы, которая может быть оптимальной моделью новой украинской школы; представлено философию ее деятельности и характеристику составляющих модели общественно-активной школы, которая отображает основные направления деятельности и определяет пути сотрудничества школы, власти и сообщества.
The article reveals the essence of the public-active school as an open social-pedagogical system, which may be the optimal model of the new Ukrainian school; the philosophy of its activity and the characteristics of the components of the PAS model are presented, which reflects the main directions of activity and defines the ways of cooperation of school, government and community.
 
Publisher ТОВ "Видавництво Статус"
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/710553/1/Dniprorudne_Onats_Stattya_%281%29.pdf
- Онаць, Олена Миколаївна (2018) Management of a public-active school as an open social-pedagogical system Партнерська взаємодія школи та сім’ї як фактор оновлення сучасної освіти. pp. 27-38.