Історична травма спільноти: як нащадкам пам'ятати трагічне?
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/707323/
http://ispp.org.ua/bibl_5.htm |
|
Title |
Історична травма спільноти: як нащадкам пам'ятати трагічне?
Community historical trauma: how descendants have to remember of tragic? Историческая травма сообщества: как потомкам помнить трагичное? |
|
Creator |
Найдьонова, Л. А.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
314/316 Society |
|
Description |
Пропонується положення про групову рефлексію як реабілітаційний ресурс подолання історичної травми спільноти. Проведено теоретичний аналіз поняття небезпечна колективна пам’ять у зв’язку із формуванням ідентичності наступного покоління. Узагальнено світовий досвід вивчення трансгенераційних механізмів передачі історичної травми. Розкрито динаміку зцілення від історичної травми на прикладі аналізу реакцій спільноти на психологічне травмування другою світовою війною. Особливість перебігу цієї травми в Україні зумовлено дивергентним поділеним опозиційним досвідом спільноти та інтерференцією з психотравмою голодомору. Обгрунтовуються психолого-педагогічні критерії екологічності розмови з дитиною про трагічне.
Thesis about group reflection as rehabilitation resource to cope community’s historical trauma is proposed. Theoretical analysis of dangerous collective memory concept is conducted in the connection with identity formation in next generation. International experience of psychotrauma intergenerational transmission is generalized. The healing dynamic of psychotrauma is disclosed on the base of the example of the community response to World War II trauma. Special features of the trauma in Ukraine are caused by divergent shared experience of opposed part in community and famishment trauma interference. Psychological pedagogical criteria of ecological communication with children about tragic event are proved. Предлагаетсяся положения о групповой рефлексии как реабилитационном ресурсе преодоления исторической травмы сообщества. Проведено теоретический анализ понятия опасная колективная память в связи с формированием идентичности следующего поколения. Обобщен международный опыт изучения трансгенерационных механизмов передачи исторической травмы. Раскрита динамика исцеления от исторической травмы на примере анализа реакций сообщества на психологическое травмирование великой отечественной войной. Особенности этой травмы в Украине обусловлены дивергентным разделяемым опозиционным опытом сообщества и интерференцией с психотравмой голодомора. Обосновываются психолого-педагогические критерии экологичности разговора с ребенком о трагичном. |
|
Publisher |
Міленіум
|
|
Date |
2011
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/707323/1/NaydonovaLA_st_2011_2.pdf
- Найдьонова, Л. А. (orcid.org/0000-0002-1222-295X <http://orcid.org/0000-0002-1222-295X>) (2011) Community historical trauma: how descendants have to remember of tragic? Проблеми політичної психології та її роль у становленні громадянина Української держави (11). pp. 48-54. |
|