Record Details

Psychological and pedagogical technologies of selection of students in the pedagogical higher educational institutions

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/710518/
http://www.znanstvena-journal.com/ru/archive/
 
Title Psychological and pedagogical technologies of selection of students in the pedagogical higher educational institutions
Психолого-педагогічні технології відбору учнівської молоді до вищих педагогічних навчальних закладів
 
Creator Оlena, Ihnatovych
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description The article outlines the results of the fundamental research "Psychological-pedagogical technologies of selection of pupils' youth to higher educational institutions of pedagogical profile", performed at the Institute of Pedagogical Council and adult education of NAPS of Ukraine; an innovative project of professional psychological selection of future teachers is presented and their professional competence is monitored during the studies at the higher educational establishments.
У статті висвітлено результати фундаментального дослідження «Психолого-педагогічні технології відбору учнівської молоді до вищих навчальних закладів педагогічного профілю», виконаного в Інституті педагогічної совіти і освіти дорослих НАПН України; представлено інноваційний проект професійного психологічного відбору майбутніх педагогів та моніторингу їх професійної придатності упродовж навчання у ВПНЗ.
 
Publisher Znanstvena misel journal
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/710518/1/%D0%86%D0%B3%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87_01.2018.pdf
- Оlena, Ihnatovych (orcid.org/0000-0002-0588-0620 <http://orcid.org/0000-0002-0588-0620>) (2018) Psychological and pedagogical technologies of selection of students in the pedagogical higher educational institutions Znanstvena misel, 14 (2). pp. 42-46. ISSN 3124-1123