DIGITAL TRANSFORMATION OF UNIVERSITY EDUCATION IN UKRAINE: TRAJECTORIES OF DEVELOPMENT IN THE CONDITIONS OF NEW TECHNOLOGICAL AND ECONOMIC ORDER
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
DIGITAL TRANSFORMATION OF UNIVERSITY EDUCATION IN UKRAINE: TRAJECTORIES OF DEVELOPMENT IN THE CONDITIONS OF NEW TECHNOLOGICAL AND ECONOMIC ORDER
ЦИФРОВАЯ ТРАНСФОРМАЦИЯ УНИВЕРСИТЕТСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ В УКРАИНЕ: ТРАЕКТОРИИ РАЗВИТИЯ В УСЛОВИЯХ НОВЕЙШЕГО ТЕХНИКО-ЭКОНОМИЧЕСКОГО УКЛАДА ЦИФРОВА ТРАНСФОРМАЦІЯ УНІВЕРСИТЕТСЬКОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ: ТРАЄКТОРІЇ РОЗВИТКУ В УМОВАХ НОВІТНЬОГО ТЕХНІКО-ЕКОНОМІЧНОГО УКЛАДУ |
|
Creator |
Kaminskyi, Oleg Ye.
Yereshko, Yulia O. Kyrychenko, Sergii O. |
|
Subject |
information technologies; cloud computing; digital transformation; higher education; corporate architecture; blockchain; digital economy; innovative development
информационные технологии; облачные вычисления; цифровая трансформация; высшее образование; корпоративная архитектура; блокчейн; цифровая экономика; инновационное развитие інформаційні технології; хмарні обчислення; цифрова трансформація; вища освіта; корпоративна архітектура; блокчейн; цифрова економіка; інноваційний розвиток |
|
Description |
The article substantiates the role of the digital transformation of higher education in Ukraine in the era of the fourth industrial revolution. There was proven the need to develop the strategy of the university education digital transformation, as well as the formation of new information and communication competencies. According to the authors, the strategy of digital transformation of the university education system has to include the modernization of corporate IT architecture management, which should be implemented as a cloud-based platform. The authors analysed the main possible directions of the educational services transformation and the accompanying business processes. The use of blockchain technology for the educational content management module construction is proposed. The integration of the educational content management modules of different Ukrainian universities should become the basis for creating a global cloud-based platform for higher education.
В статье обоснована роль цифровой трансформации высшего образования в Украине в эпоху четвертой индустриальной революции. Доказана необходимость разработки стратегии цифровой трансформации университетского образования и формирования новых информационно-коммуникационных компетентностей. По мнению авторов, стратегия цифровой трансформации системы университетского образования должна включать в себя модернизацию управления корпоративной ІТ-архитектурой университетов на базе облачно ориентированных платформ. Авторами проанализированы основные возможные направления трансформации образовательных услуг и сопровождающих их бизнес-процессов. Предложено использование блокчейн технологии для построения модуля управления образовательным контентом, а также, интеграция таких модулей различных университетов Украины, которая должна стать основой для создания глобальной облачно ориентированной платформы системы высшего образования. У статті обґрунтовано роль цифрової трансформації вищої освіти в Україні в епоху четвертої індустріальної революції. Доведено потребу розробки стратегії цифрової трансформації університетської освіти та формування нових інформаційно-комунікаційних компетентностей. На думку авторів, стратегія цифрової трансформації системи університетської освіти повинна включати в себе модернізацію управління корпоративною ІТ-архітектурою університетів на основі хмаро орієнтованих платформ. Авторами проаналізовано основні можливі напрямки трансформації освітніх послуг і супроводжуючих їх бізнес-процесів. Запропоновано використання блокчейн технології для побудови модуля управління освітнім контентом, а також інтеграція таких модулів різних університетів України, що має стати підґрунтям для створення глобальної хмаро орієнтованої платформи системи вищої освіти. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2018-04-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття Analysis and synthesis, argumentative-deductive, inductive and systematic approaches рецензируемая статья — Peer-reviewed Article Methods: analysis and synthesis, argumentative-deductive, inductive and systematic approaches |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2083
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 64, No 2 (2018); 128-137
Информационные технологии и средства обучения; Vol 64, No 2 (2018); 128-137 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 64, No 2 (2018); 128-137 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 64, No 2 (2018); 128-137 2076-8184 |
|
Language |
eng
|
|
Relation |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2083/1329
|
|
Rights |
Copyright (c) 2018 Oleg Ye. Kaminskyi, Yulia O. Yereshko, Sergii O. Kyrychenko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|