Record Details

BUSINESS SIMULATIONS FOR THE FORMATION OF ECONOMIC COMPETENCE OF TECHNICAL SPECIALTIES STUDENTS: CRITERIA AND INDICATORS OF SELECTION

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title BUSINESS SIMULATIONS FOR THE FORMATION OF ECONOMIC COMPETENCE OF TECHNICAL SPECIALTIES STUDENTS: CRITERIA AND INDICATORS OF SELECTION
ПРОГРАММНО-ИММИТАЦИОННЫЕ КОМПЛЕКСЫ ДЛЯ ФОРМИРОВАНИЯ ЭКОНОМИЧЕСКИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ СТУДЕНТОВ ТЕХНИЧЕСКИХ СПЕЦИАЛЬНОСТЕЙ: КРИТЕРИИ И ПОКАЗАТЕЛИ ОТБОРА
ПРОГРАМНО-ІМІТАЦІЙНІ КОМПЛЕКСИ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ЕКОНОМІЧНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ СТУДЕНТІВ ТЕХНІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ: КРИТЕРІЇ Й ПОКАЗНИКИ ДОБОРУ
 
Creator Antoniuk, Dmytro S.
 
Subject business simulations; selection criteria; economic competency
программно-иммитационные комплексы; бизнес-симуляторы; критерии отбора; экономическая компетентность
програмно-імітаційні комплекси; бізнес-симулятори; критерії добору; економічна компетентність
 
Description The article describes criteria of selection of business simulations to use as the learning tools for the formation of economic competence of technical specialties students. The results of selection of available business simulations, using criterions developed in the research are being presented. Appropriate indicators have been developed for each criterion. The following criteria are defined for business simulations: design-didactical, technological and organizational. As the result of the first phase of the expert appraisal the list of business simulations to choose the most efficient using defined criteria was selected. Business simulations to use as the learning tools for economic competence of technical specialties students formation were selected in the second phase of the research using expert appraisal method.
В статье представлены критерии отбора программно-иммитационных комплексов экономической направленности для формирования экономических компетентностей студентов технических специальностей, а также результаты оценивания имеющихся на рынке программно-иммитационных комплексов по определённым критериям. Для каждого из критериев предложены соответствующие показатели. Критериями отбора программно-иммитационных комплексов определены: проектировочно-дидактический, технологический и организационный. В результате первого этапа экспертного оценивания отобраны программно-иммитационные комплексы для определения наиболее эффективных в соответсвии с авторскими критериями и показателями отбора. На втором этапе экспертного оценивания определены программно-иммитационные комплексы, которые рекомендованы к использованию в учебном процессе как средство формирования экономической компетентности студентов технических специальностей.
У статті представлено критерії добору програмно-імітаційних комплексів економічного спрямування для формування економічних компетентностей студентів технічних спеціальностей і результати оцінювання наявних на ринку програмно-імітаційних комплексів за визначеними критеріями. До кожного з критеріїв запропоновано відповідні показники. Критеріями добору програмно-імітаційних комплексів визначено: проектувально-дидактичний, технологічний та організаційний. У результаті першого етапу експертного оцінювання відібрано програмно-імітаційні комплекси для визначення найефективніших за авторськими критеріями і показниками добору. На другому етапі експертного оцінювання визначено програмно-імітаційні комплекси, що доцільно використовувати в навчальному процесі як засоби формування економічних компетентностей студентів технічних спеціальностей.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2018-04-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття
аналіз практичного досвіду; узагальнення; експертне оцінювання
рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1913
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 64, No 2 (2018); 73-87
Информационные технологии и средства обучения; Vol 64, No 2 (2018); 73-87
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 64, No 2 (2018); 73-87
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 64, No 2 (2018); 73-87
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1913/1317
 
Rights Copyright (c) 2018 Dmytro S. Antoniuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0