Record Details

ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ ЯК УМОВА ЯКІСНОЇ ПІДГОТОВКИ МЕНЕДЖЕРІВ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ ЯК УМОВА ЯКІСНОЇ ПІДГОТОВКИ МЕНЕДЖЕРІВ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
MULTIMEDIA EDUCATION TECHNOLOGIES USAGE AS THE CONDITION FOR QUALITY TRAINING OF THE MANAGERS OF SOCIO-CULTURAL ACTIVITY
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ МУЛЬТИМЕДИЙНЫХ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ ТЕХНОЛОГИЙ КАК УСЛОВИЕ КАЧЕСТВЕННОЙ ПОДГОТОВКИ МЕНЕДЖЕРОВ СОЦИОКУЛЬТУРНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ
 
Creator Bakhmat, Nataliia V.
Dudka, Tetiana Yu.
Liubarets, Vladyslava V.
 
Subject професійна майстерність; мультимедійні освітні технології; менеджмент; менеджери; дидактична модель
professional skill; multimedia educational technologies; management of socio-cultural activity; didactic model
профессиональное мастерство; мультимедийные образовательные технологии; менеджмент социокультурной деятельности; дидактическая модель
 
Description У названій статті розглянуто проблему ефективності використання мультимедійних освітніх технологій у контексті підготовки майбутніх менеджерів соціокультурної діяльності. Особливу увагу приділено аналізу змістової наповненості розробленої дидактичної моделі. Зроблено акцент на значущості розвитку досліджуваної категорії в контексті самореалізації особистості, шляхом залучення її до активної взаємодії із зовнішнім інформаційним потоком. Обґрунтовано думку, що підвищення ефективності навчально-виховного процесу вищої школи досягається в процесі систематичного використання в навчально-виховному обігу мультимедійних освітніх технологій.
In this article, the issue of the effectiveness of multimedia educational technologies in forming professional skills of future managers of socio-cultural activity is considered. The special attention is given to the analysis of the component and informative completeness of the developed didactic model, which reflects its axiological and developing character. Mastering of professional skills is emphasized to promote self-realization of a personality by involving an active interaction with the external environment. Systematic use of multimedia educational technologies allows increasing the efficiency of professional training of specialists in accordance with modern requirements of the society.
В названной статье рассмотрена проблема эффективности использования мультимедийных образовательных технологий с целью формирования профессионального мастерства исследуемой студенческой аудитории. Особое внимание уделяется анализу компонентной и содержательной наполненности разработанной дидактической модели, которая отражает ее аксиологический и развивающий характер. Сделан акцент на значимости развития исследуемой категории в контексте самореализации личности, путем привлечения ее к активному взаимодействию с внешней средой. Обосновано мнение, что педагогическая эффективность учебно-воспитательного процесса высшей школы достигается посредством внесения в систематический образовательный оборот мультимедийных образовательных технологий.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2018-04-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття
During the implementation of the stated research, a whole range of methods were used: theoretical empirical statistical experimenta
рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2027
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 64, No 2 (2018); 98-109
Информационные технологии и средства обучения; Vol 64, No 2 (2018); 98-109
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 64, No 2 (2018); 98-109
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 64, No 2 (2018); 98-109
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2027/1327
 
Rights Copyright (c) 2018 Nataliia V. Bakhmat, Tetiana Yu. Dudka, Vladyslava V. Liubarets
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0