Record Details

COMPUTER TESTING IN THE SYSTEM OPENTEST 2 AS A FORM OF ASSESSMENT OF KNOWLEDGE AND SKILLS OF STUDENTS SPECIALTY “INFORMATION, LIBRARY AND ARCHIVAL CASE”

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title COMPUTER TESTING IN THE SYSTEM OPENTEST 2 AS A FORM OF ASSESSMENT OF KNOWLEDGE AND SKILLS OF STUDENTS SPECIALTY “INFORMATION, LIBRARY AND ARCHIVAL CASE”
КОМПЬЮТЕРНОЕ ТЕСТИРОВАНИЕ В СИСТЕМЕ OPENTEST 2 КАК ФОРМА ОЦЕНИВАНИЯ ЗНАНИЙ И УМЕНИЙ СТУДЕНТОВ СПЕЦИАЛЬНОСТИ «ИНФОРМАЦИОННОЕ, БИБЛИОТЕЧНОЕ И АРХИВНОЕ ДЕЛО»
КОМП’ЮТЕРНЕ ТЕСТУВАННЯ У СИСТЕМІ OPENTEST 2 ЯК ФОРМА ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ІНФОРМАЦІЙНА, БІБЛІОТЕЧНА ТА АРХІВНА СПРАВА»
 
Creator Kyrylov, Mykhailo A.
Trofimuk-Kyrylova, Tetiana M.
Chybyrak, Svitlana V.
 
Subject test; computer testing; testing system OpenTEST 2; knowledge control
тест; компьютерное тестирование; система тестирования OpenTEST 2; контроль знаний
тест; комп’ютерне тестування; система тестування OpenTEST 2; контроль знань
 
Description This article deals with modern approaches to the interpretation of definitions of ‘test’ and ‘testing’. The methodical aspects of tests’ making questions for modern testing systems are considered and the requirements for their compilation are described. Various types of test tasks are given, which are used in the educational process for conducting current and final control of knowledge and skills of the students of specialty “Information, library and archival case”. An example of the possibilities of the OpenTEST 2 system for analyzing test tasks is given in this article. The dynamics of students’ progress from the academic discipline of special training ‘Information systems, banks and databases’ is shown during the conduct of modular control in the form of computer testing. The results of the student survey on the advantages and disadvantages of computer testing are analyzed.
В публикации приведены современные подходы к трактовке дефиниций «тест» и «тестирование». Рассмотрены методические аспекты вопросов формирования тестов для современных систем тестирования и охарактеризованы требования к их составлению. Представлены различные виды тестовых заданий, используемых в учебном процессе для проведения текущего, модульного и итогового контроля знаний и умений студентов специальности «Информационное, библиотечное и архивное дело». Приведен пример возможностей системы OpenTEST 2 по анализу тестовых заданий. Показана динамика успеваемости студентов по курсу «Информационные системы, банки и базы данных» при проведении модульного контроля в форме компьютерного тестирования. Проанализированы результаты опроса студентов о преимуществах и недостатках компьютерного тестирования.
У публікації наведено сучасні підходи до трактування дефініцій «тест» і «тестування». Розглянуто методичні аспекти питань формування тестів для сучасних систем тестування й охарактеризовано вимоги до їх складання. Подано різні види тестових завдань, що використовуються в навчальному процесі для проведення поточного, модульного та підсумкового контролю знань і вмінь студентів спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». Наведено приклад можливостей системи OpenTEST 2 щодо аналізу тестових завдань. Показано динаміку успішності студентів з курсу «Інформаційні системи, банки і бази даних» під час проведення модульного контролю у формі комп’ютерного тестування. Проаналізовано результати опитування студентів щодо переваг і недоліків комп’ютерного тестування.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2018-04-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття
Огляд літератури; Історичний екскурс; Теоретичні аспекти дослідження; Результати дослідження
рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1901
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 64, No 2 (2018); 138-151
Информационные технологии и средства обучения; Vol 64, No 2 (2018); 138-151
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 64, No 2 (2018); 138-151
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 64, No 2 (2018); 138-151
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1901/1316
 
Rights Copyright (c) 2018 Mykhailo A. Kyrylov, Tetiana M. Trofimuk-Kyrylova, Svitlana V. Chybyrak
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0