EDUCATIONAL COOPERATIVE LEARNING BETWEEN THE TEACHER AND THE STUDENTS USING SMART BOARD TOOLS
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
EDUCATIONAL COOPERATIVE LEARNING BETWEEN THE TEACHER AND THE STUDENTS USING SMART BOARD TOOLS
ОРГАНИЗАЦИЯ УЧЕБНОГО ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ ПРЕПОДАВАТЕЛЯ И СТУДЕНТОВ СРЕДСТВАМИ SMART BOARD ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ВИКЛАДАЧА І СТУДЕНТІВ ЗАСОБАМИ SMART BOARD |
|
Creator |
Imber, Viktoriia I.
|
|
Subject |
teacher-student interaction; Smart Board; virtual working space; Smart Learning Suite
учебное взаимодействие преподавателя и студентов; интерактивная доска; виртуальное рабочее пространство; пакет SMART Learning Suite навчальна взаємодія викладача і студентів; інтерактивна дошка; віртуальний робочий простір; пакет SMART Learning Suite |
|
Description |
The article deals with the stages in the organization of teacher -student educational interaction by means of Smart Board. The possibilities of the updated SMART Learning Suite software have been described, including the Smart Lab interactive application for game technology learning, the new Smart Response 2 used as a student’s assessment tool for the organization of students’ cooperation within the single virtual Smart Amp workspace, student’s personal devices usage, online assignments accomplishment through Smart Learning Suite Online. It has been determined that the new forms of teacher-student educational interaction can be successfully implemented in the modern educational system. This will provide an opportunity for teachers to create interactive lessons, to find free time for assessing students’ achievements, master new forms of online classroom training, and provide the students’ training at their own pace. The set of interactive exercises and how to organize student’s learning process with the use of SmartLab tools have been introduced.
В статье рассматриваются этапы организации учебного взаимодействия преподавателя и студентов средствами Smart Board. Описаны возможности обновленного пакета программного обеспечения SMART Learning Suite, в частности интерактивное приложение Smart Lab для организации обучения по игровым технологиям, новый инструмент оценивания знаний студентов Smart Response 2, организацию сотрудничества студентов в общем виртуальном рабочем пространстве Smart Amp, работу студентов на любых персональных устройствах, выполнение заданий в режиме online, используя SMART Learning Suite Online. Определено, что новые формы организации учебного взаимодействия преподавателя и студентов могут быть успешно реализованные в современной системе образования. Это обеспечит возможность для преподавателей создавать интерактивные занятия, высвобождать время для оценки учебных достижений студентов, осваивать новые формы организации занятий в режиме online, обеспечивать обучение студентов в их собственном темпе. Приведены примеры интерактивных упражнений и способы организации учебной деятельности студентов с использованием инструментов Smart Lab. У статті розглядаються етапи організації навчальної взаємодії викладача і студентів засобами Smart Board. Описано можливості оновленого пакета програмного забезпечення SMART Learning Suite, зокрема інтерактивний додаток Smart Lab для організації навчання за ігровими технологіями, новий інструмент оцінювання навчальних досягнень студентів Smart Response 2, організацію співпраці студентів у межах єдиного віртуального робочого простору Smart Amp, роботу студентів на будь-яких персональних пристроях, виконання завдань у режимі online з використанням Smart Learning Suite Online. Визначено, що нові форми організації навчальної взаємодії викладача і студентів можуть бути успішно реалізовані в сучасній системі освіти. Це забезпечить можливість для викладачів створювати інтерактивні заняття, вивільняти час для оцінювання навчальних досягнень студентів, опановувати нові форми організації занять у режимі online, забезпечувати навчання студентів у їхньому власному темпі. Наведено приклади інтерактивних вправ і способи організації навчальної діяльності студентів із залученням інструментів Smart Lab. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2018-04-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття — рецензируемая статья — Peer-reviewed Article — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1950
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 64, No 2 (2018); 119-127
Информационные технологии и средства обучения; Vol 64, No 2 (2018); 119-127 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 64, No 2 (2018); 119-127 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 64, No 2 (2018); 119-127 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1950/1321
|
|
Rights |
Copyright (c) 2018 Viktoriia I. Imber
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|