Record Details

УПРАВЛІННЯ ПРОФЕСІЙНИМИ КОМПЕТЕНТНОСТЯМИ ІТ ФАХІВЦІВ ВІДПОВІДНО ДО ВИМОГ ІНДУСТРІЇ НА ОСНОВІ КОГНІТИВНИХ КАРТ

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title УПРАВЛІННЯ ПРОФЕСІЙНИМИ КОМПЕТЕНТНОСТЯМИ ІТ ФАХІВЦІВ ВІДПОВІДНО ДО ВИМОГ ІНДУСТРІЇ НА ОСНОВІ КОГНІТИВНИХ КАРТ
PROFESSIONAL COMPETENCY MANAGEMENT OF IT PROFESSIONALS TO INDUSTRY REQUIREMENTS BASED ON COGNITIVE CARDS
УПРАВЛЕНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫМИ КОМПЕТЕНТНОСТЯМИ ИТ СПЕЦИАЛИСТОВ В СООТВЕТСТВИИ С ТРЕБОВАНИЯМИ ИНДУСТРИИ НА ОСНОВЕ КОГНИТИВНЫХ КАРТ
 
Creator Kovaliuk, Tetiana V.
Pasichnyk, Volodymyr V.
Kunanets, Nataliia E.
Veretennikova, Nataliia V.
 
Subject когнітивна карта; компетентність; IT-стандарти; когнітивний граф
cognitive card; competence; competency; IT standards; cognitive graph
когнитивная карта; компетентность; IT-стандарты; когнитивный граф
 
Description У статті проаналізовано й узагальнено компетенції (Competence) ІТ професій, визначених Європейською рамкою ІКТ (Competence) і компетентностей, задекларованих стандартами вищої ІТ освіти. Авторами здійснено порівняльний аналіз компетентностей, визначених сучасними освітніми ІТ стандартами, з метою визначення спільності та розбіжності в змісті підготовки фахівців ІТ спеціальностей України. За допомогою когнітивних карт в рамках методології когнітивного моделювання виконано моделювання розвитку професійних ІТ компетентностей. Як позначення концептів у вершинах когнітивного графа прийняті позначення компетенцій, визначених в нотації Європейської рамки компетенцій. Побудова когнітивних карт для управління компетентностями ІТ фахівців та імітація на їх основі управлінських впливів, дозволяє досліджувати предметну галузь і розробляти близькі до оптимальних стратегії організації навчального процесу з метою підвищення якості підготовки фахівців для ІТ галузі.
The article analyzes and summarizes competences of the IT professions defined by the European Competence Framework and competencies declared by higher IT education standards. The authors carried out a comparative analysis of competencies identified by modern educational IT standards in order to determine the commonalities and differences in the content of IT specialists training in Ukraine with international standards. With the help of cognitive cards, a simulation of the development of professional IT competencies was carried out within the framework of the cognitive modeling methodology. As designations of concepts at the vertices of the cognitive graph, the notions of competences defined in the notation of the European competence framework are taken. Building cognitive cards to manage the competencies of IT professionals and imitation on their basis of managerial influences allow exploring the subject area and developing strategies close to optimal for organizing the learning process in order to improve the quality of training specialists for the IT industry.
В статье проанализированы и обобщены компетенции (Competence) ИТ профессий, определенных Европейской рамкой ИКТ (Competence) и компетенций, задекларированных стандартами высшего ИТ образования. Авторами осуществлен сравнительный анализ компетенций, определенных современными образовательными ИТ стандартами, с целью определения общности и различия в содержании подготовки специалистов ИТ специальностей Украины. С помощью когнитивных карт в рамках методологии когнитивного моделирования выполнено моделирование развития профессиональных ИТ компетенций. В качестве обозначений концептов в вершинах когнитивного графа приняты обозначения компетенций, определенных в нотации Европейской рамки компетенций. Построение когнитивных карт для управления компетенциями ИТ специалистов и имитация на их основе управленческих воздействий позволяет исследовать предметную область и разрабатывать близкие к оптимальным стратегии организации учебного процесса с целью повышения качества подготовки специалистов для ИТ отрасли.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2018-04-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття

Peer-reviewed Article

рецензируемая статья

 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2002
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 64, No 2 (2018); 253-264
Информационные технологии и средства обучения; Vol 64, No 2 (2018); 253-264
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 64, No 2 (2018); 253-264
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 64, No 2 (2018); 253-264
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2002/1326
 
Rights Copyright (c) 2018 Tetiana V. Kovaliuk, Volodymyr V. Pasichnyk, Nataliia E. Kunanets, Nataliia V. Veretennikova
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0