IMPLEMENTATION OF THE MODEL FOR MASTERS PREPARATION TO EDUCATIONAL AND SCIENTIFIC ACTIVITY IN THE CONDITIONS OF MASSIVE OPEN ONLINE COURSES
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
IMPLEMENTATION OF THE MODEL FOR MASTERS PREPARATION TO EDUCATIONAL AND SCIENTIFIC ACTIVITY IN THE CONDITIONS OF MASSIVE OPEN ONLINE COURSES
ВНЕДРЕНИЕ МОДЕЛИ ПОДГОТОВКИ МАГИСТРОВ К ОБРАЗОВАТЕЛЬНО-НАУЧНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ В УСЛОВИЯХ МАССОВЫХ ОТКРЫТЫХ ДИСТАНЦИОННЫХ КУРСОВ УПРОВАДЖЕННЯ МОДЕЛІ ПІДГОТОВКИ МАГІСТРІВ ДО ОСВІТНЬО-НАУКОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ МАСОВИХ ВІДКРИТИХ ДИСТАНЦІЙНИХ КУРСІВ |
|
Creator |
Samoylenko, Oleksandr M.
Batsurovs’ka, Ilona V. Samoylenko, Oleksii O. Dotsenko, Nataliia A. |
|
Subject |
—
образовательно-научная подготовка; магистры; модель; массовые открытые дистанционные курсы освітньо-наукова підготовка; магістри; модель; масові відкриті дистанційні курси |
|
Description |
The article presents the results of experimental work. It is suggested to state and analyze the results of model implementation for masters preparation to educational and scientific activity in the conditions of massive open online courses. There are indicated specialties of the future masters that took part in the experimental work, considered the list of adapted massive open online courses, in which the basis of the technologies of teaching is laid, offered the author's model. There are presented computational tables of the empirical value χ2 of the motivational, cognitive-content, reproductive and operative and productive and creative component at the beginning and at the end of the experiment in control and experimental groups, the graphic correlation on the coordinate axis of the critical and empirical values of the indicated components and the graphs of the results of the assessment of the readiness of masters educational and scientific activity in the conditions of massive open online courses at the beginning and at the end of the expedition rhythm in relative frequencies.
В статье представлены результаты экспериментальной работы. Предлагается констатация и анализ результатов внедрения модели подготовки магистров в образовательно-научной деятельности в условиях массовых открытых дистанционных курсов. Указанные специальности будущих магистров, принимавших участие в экспериментальной работе, отражены перечень адаптированных массовых открытых дистанционных курсов, в которых положено основы технологий обучения, предлагает авторская модель. Представленные расчетные таблицы эмпирического значения χ2 мотивационного, когнитивно-содержательного, репродуктивно-операционного и результативно-творческого компонента в начале и по завершению эксперимента в контрольных и экспериментальных группах, графическое соотношение на координатной оси критических и эмпирических значений указанных компонентов и графики результатов оценки показателей готовности магистров образовательно-научной деятельности в условиях массовых открытых дистанционных курсах в начале и по завершению эксперимента в относительных частотах. У статті представлені результати експериментальної роботи. Пропонується констатація й аналіз результатів упровадження моделі підготовки магістрів до освітньо-наукової діяльності в умовах масових відкритих дистанційних курсів. Окреслені спеціальності майбутніх магістрів, які брали участь в експериментальній роботі, висвітлено перелік адаптованих масових відкритих дистанційних курсів, у яких покладено основи технологій навчання, що пропонує авторська модель. Представлені розрахункові таблиці емпіричного значення χ2 мотиваційного, когнітивно-змістового, репродуктивно-операційного та результативно-творчого компоненту на початку і після завершення експерименту в контрольних і експериментальних групах, графічне співвідношення на координатній осі критичних і емпіричних значень зазначених компонентів і графіки результатів оцінювання показників готовності магістрів до освітньо-наукової діяльності в умовах масових відкритих дистанційних курсів на початку і після завершення експерименту у відносних частотах. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2018-04-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття — рецензируемая статья — Peer-reviewed Article — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1894
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 64, No 2 (2018); 197-220
Информационные технологии и средства обучения; Vol 64, No 2 (2018); 197-220 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 64, No 2 (2018); 197-220 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 64, No 2 (2018); 197-220 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1894/1315
|
|
Rights |
Copyright (c) 2018 Oleksandr M. Samoylenko, Ilona V. Batsurovs’ka, Oleksii O. Samoylenko, Nataliia A. Dotsenko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|